بیش از 2 هزار متر حاشیه نکارود آزادسازی شد\

بیش از 2 هزار متر حاشیه نکارود آزادسازی شد

  • کد خبر: 2111103661
  • چاپ
  • انتشار: 09 آبان 1402 - 15:19

طرح تملک و آزادسازی فاز (2) ساماندهی نکارود با تعریض حریم و بستر رودخانه و خیابان اجرا شد.

 

به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز، ۱۲۰ رشته رودخانه به طول هفت هزار کیلومتر در استان مازندران جریان دارد که بنا به اعلام مسوولان، ۵۰۰ کیلومتر از مسیر برخی از این رودخانه ها از درون بافت شهرها و روستاهای استان عبور می کند.

هرچند عبور رودخانه ها در این مسیر براساس قرارداد طبیعی که وجود دارد مشکل ساز نیست اما طی سال ها و دهه های اخیر با ساخت و سازها در حریم مسیر، این بخش از طبیعت استان دستخوش دست اندازی شد و خشمش را با جاری کردن سیل و سیلاب به خانه و کاشانه ساکنان اطراف نشان داد، مانند سیلاب های پایان اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸.

 شهردار نکا با اعلام اینکه طرح تملک و آزادسازی فاز (2 ) ساماندهی نکارود با تعریض حریم و بستر رودخانه و خیابان اجرا شد، گفت که این طرح در فضایی به مساحت  2 هزار و 530 متر مربع انجام شده است.

در این طرح آزادسازی و زیرسازی حاشیه نکارود ورودی سمت خیابان علمیه ساروج، اجرای سنگ چین دیواره حاشیه رودخانه ، اجرای رمپ زیرگذر کمربندی جنوبی (حاشیه نکارود) اجرا شد.

مهندس موسی خلیلی ارزش ریالی توافق و امتیاز اعطایی برای این طرح را  21 میلیارد تومان اعلام کرد.

شهردار نکا هدف از اجرای این پروژه  را بهبود  در عبور و مرور، کاهش ترافیک و ساماندهی نکارود اعلام کرد.

مهندس موسی خلیلی در پایان از زحمات شورای تامین و نیروی انتظامی شهرستان نکا در اجرای این طرح تشکر کرد و گفت که همچنین از همکاری وراث مرحوم متقی قدردانی میکنیم. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار