۷۴ هکتار از اراضی قائمشهر زیر کشت سویا رفت\

۷۴ هکتار از اراضی قائمشهر زیر کشت سویا رفت

  • کد خبر: 2111103649
  • چاپ
  • انتشار: 07 آبان 1402 - 12:40

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت: امسال در این شهرستان ۷۴ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت سویا اختصاص یافت.

 به گزارش استناد نیوز،  علی درویش نیا روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود : کشت سویا در سطح 74 هکتار از اراضی این شهرستان انجام گرفته که تعداد 99 نفر بهره بردار زراعی به کشت این محصول مشغول هستند و در 3 نوع رقم با نامهای ساری، آرین و تپور است.

وی افزود: با توجه به کشت سویا شروع برداشت سویا تقریبا از اواخر مهرماه سال جاری آغاز شد که عملکرد این محصول 2 تن در هکتار پیش بینی می شود و توسط مرکز خرید تضمینی دستاس از سویاکاران با قیمت 33 هزار تومان خریداری می شود.

درویش نیا بیان کرد: یکی از دانه های روغنی مهم که مورد توجه بخش کشاورزی است سویا است که علاوه بر تولید روغن خوراکی در تهیه فرآوردهای غذایی و کنجاله دام نقش دارد.

وی ادامه داد: برداشت محصول سویا در صورت رعایت تاریخ کاشت، سویا از دهم تا بیستم آبان ماه قابل برداشت خواهد بود. علائم ظاهری آن بوته ها هنگام برداشت شامل: ریزش کامل برگها، تغییر رنگ کامل غلاف ها و سفتی دانه ها که به دو صورت کمباین و دستی انجام می شود.

وی یادآور شد: برداشت سویا توسط کمباین و با تنظیمات خاص آن قابل انجام است که در حالت کلی از برداشت در هوای بارانی جداً بایستی خوداری کرد، پشنهاد می شود محصول سویا در رطوبت بین 12 تا 13 درصد برداشت گردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار