در شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی ۱۴۶ موقوفه داریم\

در شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی ۱۴۶ موقوفه داریم

  • کد خبر: 2111103555
  • چاپ
  • انتشار: 14 مهر 1402 - 16:34

حجت‌الاسلام یوسف‌تبار گفت از ۱۴۶ موقوفه دو شهرستان ۱۳۱ موقوفه متصرفی و ۱۵ موقوفه غیر متصرفی هستند.

به گزارش استناد نیوز از سوادکوه، حجت‌الاسلام مهدی یوسف‌تبار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه و سوادکوه شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امسال ۱۶ ربیع‌الاول آغاز هفته وقف نام‌گذاری شده است، گفت: در دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی ۱۳۱ موقوفه متصرفی و ۱۵ موقوفه غیر متصرفی داریم.

وی افزود: موقوفات متصرفی، متولی ندارند یا مجهول‌التولیه هستند و نظارت با اوقاف است اما موقوفات غیر متصرفی متولی دارند و طبق وقف‌نامه واقف ، متولی تعیین و کارها انجام می‌شود‌.

یوسف‌تبار ادامه داد: در این دو شهرستان ۱۱۸ مسجد ۸ آرامستان ۲۹ تکیه ، تعداد ۱۲۵ حسینیه و سقاخانه و ۲ فاطمیه در سامانه ثبت شده است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه و سوادکوه شمالی ضمن تشریح برنامه‌های هفته وقف در دو شهرستان، خاطر نشان کرد: کلنگ‌زنی زائرسرا و سرویس بهداشتی امام‌زاده محمد عالی‌کیا روستای نفت‌‌‌چال سوادکوه شمالی را روز یکشنبه با حضور مدیر کل اوقاف خواهیم داشت.

یوسف‌تبار درمورد برنامه‌های مالی اوقاف، عنوان کرد: در سطح دو شهرستان بیش از ۲۳۷ میلیون تومان به نیت واقف در ماه‌های رمضان، محرم و صفر هزینه شد همچنین اعتبارات تملک و دارایی مساجد، حسینیه و اماکن مذهبی ۳۱۷ میلیون و کمک به اماکن مذهبی از محل اعتبار داخلی اوقاف ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهم هر ماه در سطح کشور " قرار ۱۲ اُم " به نام امام زمان( عج) اطعام دهی به نیازمندان می‌شود که ۷۰۰ بسته غذایی تاکنون از دو شهرستان انجام شد و تهیه ملزومات حجاب و عفاف ۱۰۰ بسته از محل همین قرار تهیه ، هزار بسته سبد معیشتی جهت کمک به نیازمندان و همچنین کمک به موکب حضرت علی‌اصغر در سامرا مربوط به اوقاف مازندران ۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام / 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار