در بازار سهام و طلا چه گذشت؟\

در بازار سهام و طلا چه گذشت؟

  • کد خبر: 2111103551
  • چاپ
  • انتشار: 12 مهر 1402 - 17:07

بازار سهام امروز معاملات متعادل مثبتی را پشت سر گذاشت و سهام کوچک بازار از تقاضای قابل قبولی برخوردار بودند.

خبرنگار : مریم معینی 

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار استناد نیوز گفت :  شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۲ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۶۹ هزار واحدی رسید که نمادهای شپدیس و خودرو بیشترین تاثیر مثبت و شبندر و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روی آن داشتند.

عزیزی  با بیان این مطلب که ارزش کل معاملات امروز بازار  29.476 میلیارد تومان بوده است، افزود:   از این مبلغ  3525 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در بازار امروز 1402/07/12 مجموعا مبلغ 43 میلیارد تومان خروج حقیقی از بازار داشته ایم.  

عزیزی با  بیان این مطلب که تا این لحظه در بخش خرید، 80 درصد خریدها توسط حقیقی ها و 20 درصد توسط حقوقی ها انجام شده است اذعان کرد:  در بخش فروش 81 درصد فروش ها توسط حقیقی ها و 19 درصد توسط حقوقی ها انجام شده است.

کارشناس بازار سرمایه به بیان نکته ی قابل اهمیتی  در بازار اشاره کرد و گفت :  در بازار امروز  شاهد خروج 0 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهایی با ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان و  خروج  43 میلیارد تومان از   نمادهای با ارزش بازار بیش از 40 هزار میلیارد تومان بوده ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که کدام صنعت رشد بهتری خواهد داشت گفت :

شنیده می شود افزایش نرخ آنتی بیوتیک ها سود خوبی برای #دکوثر می سازد و به طور کلی در نیمه دوم سال، داروئی ها قوی تر عمل می کنند.

در ادامه با اشاره به نوسانی بودن بازار سهام گفت : اکنون به نظر میرسد عقبگرد قیمت ها ادامه داشته باشد به همین جهت به نظرم فعلا برای خرید عجله نکنید و فعلا کلیت بازار سیگنال رشد نمی دهد.

البته اگر سهمی دارید که به خودی خود پتانسیل بنیادی جذاب دارد حتی در شرایط رکود بازار نیز می تواند به رشد خود ادامه دهد.اما در مورد سهام سفته بازی و بی بنیاد فعلا بهتر است در قسمت خریدار قرار نگیرید و از اعتبار کارگزاری هم استفاده نکنید تا زمانی که از شروع یک روند جدید مطمئن شویم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار که آیا ریزش طلای جهانی ادامه دار است گفت :  وضعیت بازارهای جهانی در روز گذشته حاکی از آن است که سیگنال پاول در خصوص تشدید یا احتمال ثبات بهره در سطوح قبلی خود، دلار جهانی را به بالاترین سطح خود در ۱۱ ماه اخیر رساند و بار دیگر طلای جهانی را به مسیر نزولی هدایت کرد. 

وی در ادامه تاکید کرد :  با تداوم شیب صعودی شاخص دلار، سقوط طلا به کانال 1700 دلاری دور از انتظار نخواهد بود. 

بهرام عزیزی ادامه داد :  برخی از تحلیلگران بر این باورند که با سقوط احتمالی طلا به کانال ذکر شده، هجوم آنها به بازارهای ریسکی افزایش یافته و دارایی‌های بازار کریپتو را با شیب صعودی مواجه خواهند کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار