توده چهار کیلوگرمی از شکم بانوی بابلی خارج شد\

توده چهار کیلوگرمی از شکم بانوی بابلی خارج شد

  • کد خبر: 2111103548
  • چاپ
  • انتشار: 12 مهر 1402 - 13:44

جراح زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل، از خارج کردن توده 4 کیلوگرمی از شکم خانم 58 ساله بابلی در بیمارستان شهید یحیی نژاد خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر عطیه چاله کانی جراح زنان دانشگاه گفت: خانم 58 ساله بابلی حدود 10 سال قبل که دچار یائسگی شده بود طی این مدت بطور تدریجی دچار درد و بزرگی شکم شده بود و متاسفانه به دلیل اینکه به پزشک مراجعه نکرده بود دچار مشکل شد.

دکتر عطیه چاله کانی جراح و متخصص  زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: با توجه به  شرحال بیمار و معاینه بالینی و اقدامات تصویربرداری انجام شده تشخیص به توده رحمی داده شد، که تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده بزرگ رحمی به وزن 4 کیلوگرم برداشته شد و با توجه به اقدامات مناسب قبل و حین عمل، حال عمومی بیمار مناسب است.

این جراح اذعان داشت: سن شایع ابتلا به این بیماری بعد از 40 سالگی است و رشد آن وابسته به هورمون استروژن از هورمون های اصلی زنانه است و در خانم هایی که 3 بار تجربه بارداری داشته اند خطر ابتلاء به آن کاهش می یابد.

دکتر چاله کانی اضافه کرد: این تومورها ممکن است منفرد یا متعدد و به اندازه کوچک یا خیلی بزرگ باشند که اندازه بزرگ این توده‌ها باعث درد لگن علائم ادراری مانند تکرر ادرار و اثر فشاری روی مجرای ادراری می‌شود.

وی بیان داشت: توصیه می‌شود خانم‌ها در صورت عدم علائم خاص دست‌کم سالی یک بار تحت معاینه و بررسی زنان قرار گرفته و در صورت وجود هر نوع علائمی مبنی بر احساس توده، سنگینی، درد شکمی و خونریزی های غیرطبیعی رحمی و سایر مشکلات مربوط به بیماری‌های زنان با مراجعه زودتر به متخصص در مراحل اولیه و به‌صورت زودرس، این بیماری‌ها تشخیص و درمان مناسب انجام شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار