مرگ نوزادان زیر یک‌سال در اکثر استان‌های کشور زیر ۱۰ در هزار است\

مرگ نوزادان زیر یک‌سال در اکثر استان‌های کشور زیر ۱۰ در هزار است

  • کد خبر: 2111103541
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1402 - 17:54

رئیس اسبق WHO در منطقه مدیترانه شرقی، گفت: مرگ نوزادان زیر یک‌سال در اکثر استان‌های کشور زیر ۱۰ در هزار است که این امر جای بسی خرسندی دارد که حاصل مراقبت بهداشتی از زنان باردار و سایر مراقبت‌ها در این حوزه است.


به گزارش استناد نیوز، دکتر برزگر در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه استان مازندران با بیان این که طراحی و راه‌اندازی شبکه از اقدامات مهم و تحول‌آفرین در نظام سلامت بود، افزود: گام بعدی پس از راه‌اندازی خانه‌های بهداشت، انتخاب درست بهورز با شاخص‌های تعریف‌شده است.
این استاد ممتاز دانشگاه، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت موجود سلامت آن زمان کشور متولیان امر را بر آن داشت که مشکل، نبود خانه‌های بهداشتی به‌ویژه در مناطق روستایی است و لذا این طرح، ارائه و اجرایی شد.
رئیس اسبق WHO در منطقه مدیترانه شرقی اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده بود که ۸۰ درصد شکایات مردم در ۶ شکایت و ۱۰ تشخیص پزشکی خلاصه شده بود که بر این اساس، آموزش دو ساله بهورزان جهت کاهش مشکلات و شکایات مردم در پیش گرفته شد.
وی متذکر شد: مرگ نوزادان زیر یک‌سال در اکثر استان‌های کشور زیر ۱۰ در هزار است که این امر جای بسی خرسندی دارد که حاصل مراقبت بهداشتی از زنان باردار و سایر مراقبت‌ها در این حوزه است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار