رونق رشته های فنی و حرفه ای در مازندران با راه‌اندازی واحدهای آموزشی\

رونق رشته های فنی و حرفه ای در مازندران با راه‌اندازی واحدهای آموزشی

  • کد خبر: 2111103525
  • چاپ
  • انتشار: 08 مهر 1402 - 09:39

ایجاد واحدهای آموزشی و مراکز جوار کارگاهی به منظور تسریع در دسترسی حرفه آموزان به فضاهای آموزشی در مازندران تبلور یافته است به طوریکه در دولت سیزدهم 10 واحد و مرکز جوار کارگاهی برای همین منظور در استان راه اندازی شده است . 

به گزارش استناد نیوز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به افتتاح ۱۰ واحد آموزشی، ‌مراکز جوار کارگاهی و رشته های جدید در دولت سیزدهم با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال در استان، گفت: ترویج مهارت آموزی با آموزش های رایگان و پرداخت تسهیلات جزو برنامه اساسی مسوولان برای ایجاد اشتغال پایدار است.

سید حسین درویشی افزود: این طرح ها شامل‌ ۸۴ واحد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با سرمایه گذاری ۵۶۷ میلیارد یالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید که بخش عمده این واحدها امروز در شهرستان قائمشهر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به حضور اثربخش بخش خصوصی در توسعه مهارت آموزی و دسترسی بهینه مردم و کارجویان به آموزش های فنی و حرفه ای گفت:‌ همچنین در ماه های اخیر سه مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی با سرمایه گذاری صنایع و صنوف استان با هزینه ۴۵ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

جوارکارگاهی مرکزی است که از لحاظ تجهیزات آموزشی مستقل از جریان خط تولید بوده و هر واحد به تنهایی یا چند واحد به اشتراک می توانند آن را تأسیس و اداره کنند و مرکز آموزش بین‌کارگاهی مرکزی است که آموزشهای عملی آن در خط تولید واحد صنعتی انجام می‌شود.

ترویج مهارت‌آموزی در مازندران؛ از پرداخت تسهیلات تا آموزش‌های رایگان

این مقام مسوول افزود :همچنین پنج رشته جدید در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با جذب ۸۳ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان با هدف مهارت آموزی مشاغل جدید نیز افتتاح شد.

درویشی این رشته های جدید را شامل انرژی خورشیدی، ‌ هوشمندسازی ساختمان، ‌هوش مصنوعی، ‌پرینتر سه بُعدی اعلام کرد و گفت :‌همسو با ورود وسایل و کارکردهای پیشرفته در جامعه، ‌فنی و حرفه ای نیز همسو با این روند ارائه آموزش های روز را در دستور کار خود دارد.

وی عنوان کرد :‌۸۰ رشته آموزشی شامل چهار هزار حرفه در مراکز دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای مازندران آموزش داده می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در ادامه گفت :‌ تا پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم تعداد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای فنی‌ و حرفه ای مازندران ۷۵۰ واحد بود که این رقم اکنون به یک هزار و ۸۷۹ واحد فعال افزایش یافته است.

وی اظهار داشت :‌ به طور متوسط برای راه اندازی هر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج تا ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است.

درویشی گفت:‌ ورود این میزان سرمایه گذاری به حوزه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان زمینه ساز نونوار شدن فضاهای آموزشی شده و بر روند کیفی سازی آموزش ها نیز تاثیر داشته است.

منبع / ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار