خط پررنگ پایبندی به ارزش های دفاع مقدس در نسل امروز/ رونمایی از کتاب دایی در قائمشهر\

خط پررنگ پایبندی به ارزش های دفاع مقدس در نسل امروز/ رونمایی از کتاب دایی در قائمشهر

  • کد خبر: 2111103521
  • چاپ
  • انتشار: 05 مهر 1402 - 17:16

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس کتاب «دایی» با حضور مدیر کل کتابخانه مازندران، فرماندار قائمشهر، رئیس کتابخانه شهرستان قائمشهر و مسیولین در قائمشهر رونمایی شد.

 خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز، مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران روز چهارشنبه در این آئین، گفت : ادبیات پایداری نقش، کارکرد و اثرگذاری در ثبت وقایع دوران دفاع مقدس دارد. 

سکینه خاتون مهدیانپور در رونمایی کتاب «دایی» همزمان با هفته دفاع مقدس افزود : می توان بخشی از اثرگذاری این نوع کتاب ها را در نسل امروز شاهد بود که جز پرمخاطب ترین کتاب ها در میان اعضای کتابخانه های عمومی این استان است.  

وی ادامه داد : روایت گری دوران دفاع مقدس از زبان افرادی که در جنگ حضور داشتند و مادران شهدا به کتاب های مختلف تحریر شده است که این نوع کتاب ها از سوی نوجوانان و جوانان استان مورد استقبال قرار گرفته است. 

وی ادامه داد : به طور مثال کتاب «تنها گریه کن » که روایتگری مادر «شهید معماران » جز کتاب هایی است که اعضای کتابخانه ها تمایل زیادی برای مطالعه آن دارند . 

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران اظهارداشت : همچنین پرفروش ترین کتاب پارسال مربوط به کناب حوزه ادبیات پایداری کتاب وصیت نامه سردار دل‌ها با عنوان «میثاق نامه حاج قاسم» است.

وی بر ضرورت حفظ و ثبت اسناد مربوط به دفاع مقدس تاکید کرد و گفت : قالب مضمون های نظم و نثر تولید می شود باید ارزیابی و شناسنامه دار شود .

وی ادامه داد : نگارش و ثبت رشادت ایثارگران دفاع مقدس به نوعی ادای دین به آنان است که باید انجام شود.

کتابخانه

ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس با نگارش کتاب 

فرماندار قائمشهر با اشاره به تقدیم بیش از یکهزار شهید و بیش از ۳۲ سردار در دوران دفاع مقدس از این شهرستان گفت: همه ما در خصوص انتقال و تبیین این ارزش‌ها نسبت به شهدا مسول هستیم 

جواد مولایی ادامه داد : حضور و جایگاه امروز هر یک از ما مردم ایران مرهون رشادت شهدا است .

وی ادامه داد : در حالی غرب در تلاش برای ناکارآمد نشان دادن ایران است اما در گام دوم انقلاب کشوز و نظام به سمت پیشرفت در حال حرکت است .

فرماندار قائمشهر از کتاب به عنوان یک سند ماندگار ثبت وقایع نام برد و افزود: نوشتن کتاب در موضوع دفاع مقدس نشان می دهد که کشور و نظام چه مسیر سختی را برای پیشرفت طی کرده است. 

حسن شیردل نویسنده کتاب «دایی» گفت : این کتاب اولین کتاب لشکر ۲۵ است که در موزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است .

وی افزود : بیشتر از دو سال زمان صرف نگارش این کتاب شد که موضوع خاطرات خواهرزاده و دایی در دوران دفاع مقدس است .

وی از لشکر ۲۵ کربلا به عنوان ریه اصلی جنگ نام برد .

در مراسم رونمایی از کتاب " دایی " رئیس دامپزشکی شهرستان قائمشهر حسینی، رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر نصیری، مدیر آموزش و پرورش قائمشهر عموزاده، رئیس اداره ارشاد شهرستان قائمشهر زارعی ، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان قائمشهر حجت الاسلام چمانی ، عضو شورای شهر قائمشهر مفید اسماعیلی ،  رئیس دانشگاه فرهنگیان دابوئیان،

رئیس انتقال خون،رئیس کانون پرورش فکری ابونوری، معاون محیط زیست، رئیس شیلات، رئیس اداره برق قائمشهر ، رئیس بنیاد شهید،  رئیس اداره ورزش و جوانان. نویسندگان کتاب، دانش آموزان و کارمندان کتابخانه سطح این شهرستان حضور به عمل آوردند.

کتابخانه



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار