45 میلیارد تومان زکات نقدی در مازندران جمع آوری شد\
  • رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران؛

45 میلیارد تومان زکات نقدی در مازندران جمع آوری شد

  • کد خبر: 2111103520
  • چاپ
  • انتشار: 05 مهر 1402 - 15:12

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون 45 میلیارد تومان زکات نقدی  توسط کمیته امداد شورای زکات و شبکه نیکوکاری جمع آوری شد، گفت که این میزان مبلغ برای مسکن محرومین، تهیه جهیزیه ، هزینه تحصیلی نیازمندان و آزادی زندانیان هزینه شده است.

 خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام عباسعلی فغانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام اینکه در شش ماه نخست امسال 88 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است، افزود: پیش بینی می کنیم تا این رقم را به 104 میلیارد تومان برسانیم.

وی گفت: خوشبختانه اجرای برنامه های زکات در مازندران نسبت به پارسال صد درصد محقق شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه در این استان با کمبود زکات واجب واجه هستیم که شامل گندم، جو، گوسفند، گاو و کشمش است، افزود: همچنین زکات مستحبی شامل همه اقلام کشاورزی می شود که فتوا همه مراجع است .

حجت الاسلام فغانی با اعلام اینکه زکات را تنها مختص معیشت مردم نمی دانیم، گفت : بلکه برای هزینه جهیزیه ، معیشت و ساخت مسکن محرومین هم اقدام می کنیم .

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا به امروز  45 میلیارد تومان زکات نقدی  توسط کمیته امداد شورای زکات و شبکه نیکوکاری  جمع آوری شد، گفت که این میزان مبلغ برای مسکن محرومین، تهیه جهیزیه ، هزینه تحصیلی نیازمندان و آزادی زندانیان هزینه شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره ) مازندران در پایان با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 80 درصد  از شورای زکات روستاها را فعال کرده ایم، گفت: در سال گذشته 1240 شورای زکات داشته ایم که امسال این عدد را به یکهزار و 946 عدد رسانده ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار