دست و دلبازی قائمشهری ها در اهدای دانایی\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

دست و دلبازی قائمشهری ها در اهدای دانایی

  • کد خبر: 2111103511
  • چاپ
  • انتشار: 04 مهر 1402 - 12:02

اهدای کتاب‌ پیامدهای بی‌بدیلی در افزایش آگاهی و توانایی جامعه دارد که اگر همگان در آن تامل کنند لحظه‌ای برای دل‌کندن از کتاب‌های خوانده شده خود درنگ نمی‌کنند و آنها کتابخانه‌ها می‌برند تا با یک وقف کوچک و دلچسب، نقشی به وسعت دانایی در توانایی هم‌وطنان خود داشته باشد.

خبرنگار : مونا معینی 

تقویت منابع کتابخانه‌ای شهرها و روستاها و البته جذب مردم به سمت بیشترین استفاده از منابع موجود، برگ‌ برنده توسعه فرهنگی این جوامع است و مردم بدون هزینه‌ای مضاعف می‌توانند بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته باشند؛ تنها اگر بپذیرند که کتاب‌های خوانده شده باید برای مطالعه در دست دیگران قرار گیرد.

در همین زمینه مردم فهیم شهرستان قائمشهر با اهدای کتاب نقش خود را در این زمینه نشان دادند .

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار استناد نیوز گفت :‌از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۸۷ کتاب به این کتابخانه اهدا شده است

مونیکا زارعی افزود:‌ شهروندان قائمشهری با این کار خود نقش مهمی در تقویت منابع کتابخانه ای و دسترسی کتابخوانان به کتب فراهم کردند . 

وی از رونمایی کتاب "دایی" با خاطره رزمنده ایثارگر علی یحیی پور خبر داد و گفت: این مراسم فردا چهارشنبه با حضور مدیر کل کتابخانه مازندران و فرماندار قائمشهر برگزار می شود.

رییس اداره کتابخانه عمومی قائمشهر این اداره به همراه سپاه ، اداره فرهنگ و ارشاد و کانون پرورش فکری را دستگاههای متولی و برگزارکننده این مراسم اعلام کرد.

وی با اشاره به پایان یافتن مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی ، گفت: حدود ۲ هزار نفر از قائمشهری ها در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این تعداد۳۸۴ نفر از زندانیان این شهرستان هستند.

وی گفت: این تعداد شرکت کنندگان در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در حوزه های مختلف نقاشی ، چهارگزینه ای، روزنامه دیواری و غیره شرکت کردند .

زارعی اعلام کرد: پارسال۱۷ نفر در این جشنواره برگزیده شدند که از میان آنها خانم "سوگل ضیایی"موفق به کسب رتبه ملی شد.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان قائمشهر در خصوص تجهیز و ترمیم سالن آمفي تئاتر "حاج قاسم سلیمانی" گفت: از کمیته برنامه ریزی برای این سالن ویدئو پروژکتور، پرده نمایش ، باند سیار، میکروفن بی سیم، هشت لامپ خریداری و همچنین سالن مطالعه برادران دوجداره فراهم شد.

وی میزان اعتبار صرف شده برای این سالن را ۲۶۰ میلیون تومان اعلام کرد .

وی با اعلام اینکه تنها پرده سالن آمفی تئاتر نیاز این سالن است، گفت : برای این کتابخانه از کمیته برنامه ریزی امسال ۴۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تحقق این میزان اعتبار هم بتوانیم نسبت به تکمیل این سالن اقدام کنیم.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار