تدوین سند جامع ارزیابی و ساماندهی توزیع ، فروش و مصرف سموم، کود و آفت کش در فراورده های زراعی و باغی\

تدوین سند جامع ارزیابی و ساماندهی توزیع ، فروش و مصرف سموم، کود و آفت کش در فراورده های زراعی و باغی

  • کد خبر: 2111103434
  • چاپ
  • انتشار: 09 شهریور 1402 - 08:13

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تدوین سند جامع ارزیابی و ساماندهی توزیع، فروش و مصرف سموم، کود و آفت کش در فرآورده های زراعی و باغی استان خبرداد .


به گزارش استناد نیوز، ابراهیم صالحی فر در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف کودهای شیمیایی، سموم و آفت کش ها گفت: هدف این سند بهبود مدیریت زنجیره تامین و فروش سموم و آفت کش ها است و برای این منظور برنامه های مختلفی از جمله مدیریت مشخص تولید محصول و دوره کارنس سموم گنجانده شده است.
وی ادامه داد : در این سند برای دستگاه های مختلف نقش های مشخصی تعریف شده و منابع مالی مورد نیاز برای یک دوره ۵ ساله احصا شده که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای کامل این سند مورد نیاز است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت‌:‌ مصرف این مواد در سطح استان با توجه به کشت دوباره برنج از سال ۱۳۹۶ با شیب ملایمی افزایش یافته است و در حال حاضر مصرف سالیانه آن بالغ بر ۵ هزار تن می باشد.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد سموم و کود و آفت کش ها در تولید و کشت برنج استفاده می شوند، افزود: در سلامت و ایمنی محصولات کشاورزی باید از مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی برای سلامت محصولات کشاورزی استفاده نمود.
دکتر صالحی فر همچنین از ارزیابی ۱۸ نوع محصول کشاورزی اراضی سطح کشت استان و بررسی آزمایشگاهی نیترات موجود این محصولات جهت پیگیری دستگاه های مرتبط در راستای اصلاح وضعیت مصرف سموم، آفت کش ها و کود شیمیایی خبر داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار