ساماندهی عوامل تهدیدکننده سلامت از الویت های کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران است\

ساماندهی عوامل تهدیدکننده سلامت از الویت های کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران است

  • کد خبر: 2111103426
  • چاپ
  • انتشار: 12 شهریور 1402 - 11:07

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر ساماندهی عوامل تهدیدکننده سلامت به عنوان اولویت های کارگره سلامت و امنیت غذایی استان گفت که ساماندهی وضعیت زباله، فاضلاب، سگ های ولگرد، بیماری های غیرواگیر از جمله عوامل تهدیدکننده سلامت از اولویت های کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان است.

به گزارش روز یکشنبه استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان افزود:‌ بر اساس قانون، سندهای بالادستی و ماموریت های در نظر گرفته شده، تولیت سلامت به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده است.

وی اظهار داشت : حصول این امر نیازمند وجود ساختارهایی از جمله تشکیل و برگزاری منظم جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی است تا در راستای هماهنگی و هم افزایی بیشتر جهت تقویت زیرساخت ها و کاهش ضعفها اقدامات مناسب انجام دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی دارای ارکانی مثل خانه سلامت، خانه صیانت و کمیته دیده بانی سلامت است و نقش های بسیاری در حوزه حفظ و ارتقای سلامت جامعه، فرهنگ سازی و ایجاد و افزایش همکاری های بین سازمان ها در جهت کنترل و دفع عوامل تهدید کننده سلامت ایفا می کنند.

دکتر غلامی افزود: این کارگروه در گام بعدی ساماندهی و کنترل موضوعات زباله، فاضلاب، سگ های ولگرد ، بیماری های غیرواگیر مثل تالاسمی و عوامل تهدیدکننده آنها را بر عهده دارد که تاکنون با همکاری و مشارکت تمامی سازمان های دخیل توانست به نتایج خوبی دست یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار امیدواری کرد؛ با کمک های استاندار مازندران که تاکنون همکاری خوبی در عرصه سلامت داشتند گام های موثری برداشته شود تا نتایج مناسبی در موضوعات مهم سلامت استان دریافت کنیم.

نماینده تام الاختیار وزیر کشور در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور نیز با تاکید بر توسعه شبکه بهداشت، افزود : مجری سلامت عمومی دولت است اما متولی سیاست های سلامت وزارت بهداشت و درمان است.

دکتر علی اکبر دُرّ با ذکر این نکته که هدف از برگزاری این جلسه، تعمیق ارتباط وزارت کشور و استانداری با مجموعه دستگاه های متولی سلامت از جمله دانشگاه علوم پزشکی است، ادامه داد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی با توجه به جایگاه و مسئولیت های مهمی که در حوزه سلامت بر عهده دارد، باید فراتر از دانشگاه علوم پزشکی دیده شود.

وی یادآور شد: موضوع مهمی که باید مدنظر قرار گیرد بحث فراهم آوردن زمینه مهاجرت معکوس جمعیت از شهر به روستا است که در این فرآیند بسترهای آموزش، اقتصاد و سلامت باید به درستی فراهم شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار