هزینه 4 میلیارد تومانی برای درمان حیوان گزیدگی در قائمشهر\

هزینه 4 میلیارد تومانی برای درمان حیوان گزیدگی در قائمشهر

  • کد خبر: 2111103280
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1402 - 15:30

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در سال گذشته یکهزار و 982 نفر براثر حیوان گزیدگی به مراکز درمانی مراجعه نموده اند، گفت: در سال گذشته نزدیک به چهارمیلیارد تومان صرف هزینه درمان حیوان گزیدگی در این شهرستان شده است.


دکتر نصرالله رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال 747 نفر براثر حیوان گزیدگی به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده اند، افزود: در سه ماه نخست امسال هم حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان صرف هزینه درمان حیوان گزیدگی در این شهرستان شده است.
وی با اعلام اینکه روزانه و به طور متوسط بین 8 تا 10 نفر بدلیل حیوان گزیدگی به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می کنند، گفت: هزینه هر واکسن برای افراد حدود 2 میلیون تومان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر میزان بیشترین درصد گزش ها را مربوط به حیوانات خانگی اعلام کرد و افزود: حدود 85 تا 90 درصد از گزش ها توسط سگ ها و گربه های خانگی است.
دکتر رشیدی در پایان با تاکید بر لزوم مراجعه به مراکز بهداشتی پس از گزش توسط حیوانات، گفت: فرد باید در کمترین زمان خود را به مراکز درمانی برساند و در صورت بروز حیوان گزیدگی، اقدامات لازم شامل شستشوی کامل زخم و ضد عفونی کردن آن، تزریق واکسن هاری و در صورت لزوم تزریق سرم ضد هاری برای مجروحان انجام می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار