همایش تنوع زیست محیطی در مرداب قادیکلا قائمشهر برگزار می شود\
  • به مناسبت هفته محیط زیست؛

همایش تنوع زیست محیطی در مرداب قادیکلا قائمشهر برگزار می شود

  • کد خبر: 2111103182
  • چاپ
  • انتشار: 17 خرداد 1402 - 09:14

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه به مناسبت هفته محیط زیست همایش تنوع زیست محیطی در مرداب قادیکلا این شهرستان برگزار می شود، گفت: در این همایش به شناخت اکوسیستم و موجوداتی که در این مرداب زندگی می کنند، خواهیم پرداخت.

سید محمود هادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه هفته محیط زیست امسال بنام " نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" نامگذاری شده است، افزود: براساس اصل 50 قانون اساسی همه باید در جهت حفظ محیط زیست تلاش کنیم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا در شهرستان قائمشهر هم در حوزه های آموزش، تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی با همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اداری و مردم در جهت حفظ محیط زیست گام برداریم.

رئیس محیط زیست شهرستان قائمشهر با بیان اینکه باید فرهنگ عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی در بین مردم نهادینه شود، افزود: کیسه های پلاستیکی برای تجریه کامل بین 300 تا 1000 سال زمان نیاز دارد بنابراین به جای استفاده از این کیسه ها بهتر از کیسه های پارچه ای یا لوازمی که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند، استفاده شود.

هادیان با اعلام اینکه به مناسبت هفته محیط زیست برنامه های متنوعی در سطح این شهرستان برگزار می شود، گفت: در این هفته همایش تنوع زیست محیطی در مرداب قادیکلا قائمشهر برگزار خواهد شد که به شناخت اکوسیستم و موجوداتی که در این مرداب زندگی می کنند ، می پردازیم. 

وی با بیان اینکه به مناسبت این هفته تصفیه خانه کشتارگاه خزر سیمرغ افتتاح شد، افزود: در این هفته جشنواره، همایش پاکسازی، مسابقه ، میز خدمت و همچنین حضور در نماز جمعه برگزار خواهد شد.

رئیس محیط زیست شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه رسانه در کنار محیط زیست است و در این زمینه می توانیم گام های موثری در جهت حفظ محیط زیست برداریم، گفت: صنعت هم باید در کنار محیط زیست باشد تا بتوانیم در راستای توسعه شهرستان اقدامات موثری را رقم بزنیم .

وی ادامه داد: اگر واحدی نخواهد در راستای زیست محیطی تلاش کند  ما هم براساس قوانین و ضوابط قانونی با آنان بر خورد خواهیم کرد البته در این شهرستان تاکنون این اتفاق نیافتاده است چرا که در چهارچوب ضوابط اقدام می شود.

رئیس محیط زیست شهرستان قائمشهر به ساماندهی وضعیت کارخانه کمپوست اشاره ای کرد و افزود: امیدواریم لین کارخانه در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

هادیان در پایان از آغاز عملیات اجرایی شیرابه و ساماندهی تصفیه خانه سپتاژ خبر داد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار