40 واحد صنعتی در مازندران به تصفیه خانه فاضلاب مجهز شدند\

40 واحد صنعتی در مازندران به تصفیه خانه فاضلاب مجهز شدند

  • کد خبر: 2111103180
  • چاپ
  • انتشار: 16 خرداد 1402 - 17:16

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران ، گفت: در سال گذشته 40 واحد صنعتی در سطح این استان به تصفیه خانه فاضلاب مجهز شدند.

 

به گزارش استناد نیوز، دکتر عطااله کاویان روز سه شنبه در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه خزر سیمرغ قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران به ایجاد تصفیه خانه در واحدهای صنعتی  اشاره ای کرد و  افزود: استانداردهای لازم برای واحدهای صنعتی فعال در داخل بافت شهرک و نواحی صنعتی تجهیز شدن به یک سیستم پیش تصفیه است تا بعد از آنکه  آلودگی های  خود را برای ورود به منابع پذیرنده تا حدی متعادل کردند بتوانند به سیستم تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی،  انتقال داده شوند.

وی با اعلام اینکه سیستم تصفیه خانه در بسیاری از شهرک های صنعتی این استان فعال است که از کیفیت خوبی برخوردار هستند، گفت: همچنین برای بعضی از واحدهای صنعتی که در نواحی شهرک واقع شده در حال رایزنی هستیم تا آنها هم بتوانند سیستم شان را به بهترین روش های روز تنظیم کنند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران به واحدهای صنعتی که در خارج از بافت شهرک واقع شده است هم اشاره ای کرد و افزود: این واحدها هم مطابق با استانداردهای که از سوی محیط زیست تعریف می شود می توانند نسبت به اخذ مجوز زیست محیطی اقدام کنند.

کاویان گفت: تاکنون و در یک سال گذشته 40 واحد صنعتی به تصفیه خانه فاضلاب مجهز شدند.

وی با اعلام اینکه تنها 15 درصد از فاضلاب شهر ی استان تصفیه می شود در حالی که میانگین کشوری حدود 35 تا 40 درصد است، گفت: در گذشته به دلیل فراوانی آب در استان مازندران کمتر به سیستم تصفیه توجه شد اما در استان های هم جوار به دلیل محدودیت های منابع آبی در این امر پیشتاز بوده و به دنبال سیستم بازچرخانی آب بوده اند.

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت: بهتر است تا این استان هم به سیستم بازچرخانی آب مجهز شود تا بتوانیم از پساب های تصفیه شده چندین بار برای آبیاری فضای سبز و اراضی کشاورزی استفاده کنیم.

کاویان در پایان با اشاره به هفته محیط زیست امسال که بنام" نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" نامگذاری شده است اشاره ای کرد و گفت: باتوجه به توسعه شهرنشینی و استفاده بشر از پلاستیک باید تمام تلاشمان را در جهت کاهش استفاده از پلاستیک به کارگیری کنیم چرا که تحقیقات اخیر نشان داده که استفاده از پلاستیک علاوه بر آنکه سالها زمان می برد تا تجزیه شود بلکه اثرات بسیار سنگینی برای جوامع انسانی به ارمغان خواهد داشت.

در پایان این مراسم و با حضور مسئولین پروژه تصفیه فاضلاب کشتارگاه خزر سیمرغ افتتاح شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار