\

یک حفار غیرمجاز در سوادکوه شمالی دستگیر شد/ کشف و ضبط فلزیاب

  • کد خبر: 2111103168
  • چاپ
  • انتشار: 08 خرداد 1402 - 16:23

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران، از دستگیری یک حفار غیرمجاز و کشف و ضبط فلزیاب در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد.


به گزارش استناد نیوز و به ‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران، سرهنگ محمدرضا کردان با اعلام این خبر افزود: با هوشیاری و اقدام به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مازندران، از حفاری غیرمجاز جلوگیری و افراد متخلف دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گفت: بر اساس اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر فردی با هویت معلوم در منزل شخصی خود قصد حفاری غیر مجاز به منظور به‌دست آوردن اشیائ تاریخی - فرهنگی را دارد، بلافاصله مأموران یگان حفاظت شهرستان به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان و با دستور مقام قضایی، دریک عملیات مشترک یک نفر را دستگیرکردند.
کردان گفت: در عملیات مشترک انجام شده، در بازرسی از منزل یک دستگاه فلزیاب به همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران با تشکر از اطلاع‌رسانی هم استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرایم تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان دارد.

او گفت: «هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره‌ تلفن ۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار