پیش بینی تولید بیش از ۵۱ هزار تن هلو و شلیل در میاندورود\

پیش بینی تولید بیش از ۵۱ هزار تن هلو و شلیل در میاندورود

  • کد خبر: 2111103166
  • چاپ
  • انتشار: 08 خرداد 1402 - 10:59

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به برداشت هلو پیش رس در شهرستان میاندورود، گفت: پیش بینی می شود از سطح شهرستان سه هزار و 61 هکتار باغهای هلو و شلیل این شهرستان ، 51 هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز، محمدباقر اسفندیاری با بیان اینکه 20 درصد تولید هلو و شلیل استان در این شهرستان اختصاص دارد افزود: از این 51 هزار تن محصول تولیدی ، 3 هزار و 50 تن تولید هلو پیش رس رقم داوودی است.

اسفندیاری با اشاره به اینکه با کشت ارقام مختلف هلو زودرس، ميان رس و ديررس در این شهرستان، این نوع محصولات باغی بتدريج از اردیبهشت تا ابتدای مهر برداشت و به بازار مصرف روانه مي شود، خاطرنشان کرد: رعایت برخی نکات کلیدی در زمان برداشت هلو و شلیل، متضمن کاهش ضایعات است و وجود کارگران ماهر، برداشت مناسب میوه از درخت را تضمین می کند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ایجاد زخم در سطح پوست میوه در موقع برداشت میوه ها، کارگران باید دارای ناخن های کوتاه بوده و از دستکش استفاده و از مخلوط کردن میوه هایی که قبل از برداشت روی خاک افتاده با میوه های تازه چیده شده خودداری و به طور جداگانه جمع آوری و مصرف و از ورود آن‌ها به انبار جلوگیری شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار