بحران کمبود ذخایر خون در استان مازندران\

بحران کمبود ذخایر خون در استان مازندران

  • کد خبر: 2111103162
  • چاپ
  • انتشار: 07 خرداد 1402 - 16:18

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: اداره کل انتقال خون استان با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت، A منفی، O منفی و AB مثبت مواجه شده است.


به گزارش روز یک شنبه استناد نیوز، عبدالله محمدی فیروزجایی افزود: ۲۷ هزار نفر دو ماه گذشته با مراجعه به مراکز اهدای خون سراسر استان ۲۲ هزار واحد خون اهدا کردند.
او با تاکید بر اینکه نیاز به خون مستمر و همیشگی است و فرآورد‌های خونی قابلیت ماندگاری بمدت طولانی ندارند، همه هم استانی‌های عزیز را به اهدای خون دعوت کرد.
مدیرکل انتقال خون مازندران از هم استانی‌های نوعدوست خواست با همراه داشتن کارت ملی، به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و همانند گذشته در تامین خون بیماران استان انتقال خون مازندران را همراهی کنند.
محمدی فیروزجایی با بیان اینکه انتقال خون استان وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد، افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۱ پایگاه انتقال خون کاملا رعایت می‌شود و تمامی وسایل استریل و یکبار مصرف هستند و اهداکنندگان خون هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.
او ادامه داد: حدود ۱۴ هزار بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در استان وجود دارند که به تزریق خون نیاز دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی هستند.
مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه برخی از این بیماران به خون تازه نیاز دارند، افزود: حدود ۴۰ درصد خون‌های اهدایی شهروندان مازندانی مورد استفاده بیماران تالاسمی قرار می‌گیرد.
اداره کل انتقال خون مازندران تامین‌کننده نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴هزار بیمار خاص و سرطانی در استان است. منبع / صدا و سیما

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار