به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز، کمالی در نشست جمعی از گروه های مردمی آتش به اختیار و مطالبه گر با اشاره به اینکه پرسشگری لازم است با در نظر گرفتن کار و فعالیت انجام شود گفت: ایجاد تشکلهای مطالبه گری در حوزههای فرهنگی ستودنی است و آموزش و پرورش یک نهاد آموزشی و تربیتی است که سیاستها و راهبردها در آن براساس آموزش تعریف میشود.
کمالی با بیان اینکه در حاکمیت، نهادهای فرهنگی تعریف دارند و در کسب بودجههای فرهنگی آموزش و پرورش دخیل نیست افزود: زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی و فرهنگی در آموزش و پرورش بنیان گذاری میشود و مشکلات فعلی در حوزههای مختلف حاصل بی توجهی در حوزه پرورشی است.
وی با تاکید بر اینکه کشف حجاب دانش آموزان به یکباره صورت نمیگیرد تصریح کرد: این معضل یک شبه اتفاق نمیافتد و حاصل عملکردهای سالیان متمادی است.
کمالی به نقش خانوادهها در توسعه فرهنگ اشاره و اظهار کرد: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگو باشند و در دورههای مختلف ساختارهای آموزشی و محتوا را تغییر دادند.
وی با اشاره به تدریس برخی مبانی دینی و در نظر گرفتن تاثیرات عمقی روحی در دانش آموزان گفت: امروز بسیاری از اعتقادات در رفتار فرزند متجلی میشود و خانوادهها در گذشته مطالبه اخلاق و دین داشتند.
مدیرکل آموزش و پرورش افزود: طراحی شرایط مساعد و لازم برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در میان دانش آموزان و جامعه ضرورت دارد.
کمالی با تاکید بر برخی کم کاریها گفت: معلمان ما انسانهای مومن و معتقد هستند و برخی معلمان ممکن است کم توجه باشند.
این مسئول شیوههای استخدام نیروها در آموزش و پرورش را یکی از معضلات دانست و بیان کرد: در گذشته با گزینشهای سخت ورود صورت میگرفت، اما اکنون با سابقهای اندک بدون رشتههای مرتبط ورود به آموزش و پرورش داشته اند.
کمالی تصریح کرد: با هر معلم که همراهی با شعارهای هنجارشکنان داشته است برخورد شد و با انجام جرم حکمها نیز مشخص و معین است.
وی ادامه داد: حکم معلمانی که از رفتن به کلاس امتناع کنند و یا معلمانی که استوری نامناسب داشتند مشخص است.
این مسئول به فعالیت تبیینی در مدارس مازندران اشاره کرد و گفت:با فعالیتهای چهره به چهره در مقابله با دشمن در جنگ ترکیبی ورود کردیم و در هزار مدرسه مازندران فعالیتهای روشنگرانه انجام شد.
حسنی مسئول تشکل مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: به عنوان تشکلهای مطالبه گر در عرصههای مختلف ورود میکنیم و تشکلهای عفاف و حجاب و مطالبه گری از مسئولان را در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه بیش از یکسال تشکل مطالبه گران با عنوان عماریون فعالیت میکند و در حوزه ترک فعل مسئولین و چگونگی فعالیت مسئولان مطالبه گری انجام میشود افزود:از منظر برخورد با ناکارآمدیها تشکلهای مطالبه گر ورود میکنند.
حسنی گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاههای فرهنگی نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد.
وی همچنین برطرف کردن موضوع بی حجابی در آموزش و پرورش را مستلزم بکارگیری اقدامات فرهنگی دانست و گفت: وظیفه آموزش و پرورش اجرای برنامههای تربیتی است.
مسئول گروه مطالبه گری مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخورد قهری با خاطیان حجاب اقدامات موثری انجام نمیشود و پویش حجاب در مازندران را راه اندازی کرده ایم.
حسنی تاکید کرد: آموزش و پرورش وظیفه توجیه معلمان برای ترویج فرهنگ حجاب را دارد و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و علمی با موضوع حجاب در ارائه طرحها را پیشنهاد میکنیم.
این فعال جهادی با تاکید بر اینکه ترویج مد اسلامی و پوششهای مناسب در مدارس تاکید میشود تصریح کرد: آشنایی دختران در شناخت آسیب از طریق مدارس را لازم میدانیم و معرفی و تشویق نمونههای علمی محجبه در مدارس یکی دیگر از اقداماتی است که میتواند به ترویج فرهنگ حجاب کمک کند.
حسنی بر لزوم ایجاد الزامات برای رعایت شئونات اسلامی در پروفایلهای شبکههای اجتماعی تاکید کرد./ منبع صدا و سیما مازندران