اداره کل غله مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تفاهم نامه همکاری امضا کردند\

اداره کل غله مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تفاهم نامه همکاری امضا کردند

  • کد خبر: 2111103144
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1402 - 10:13

در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق هرچه بهتر شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، نشست امضای تفاهم نامه همکاری فیمابین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با حضور دکتر کرمانیان و مهندس عباسعلی وفائی نژاد برگزار شد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل غله مازندران، در این نشست طرفین ضمن بیان پتانسیل و ظرفیت های موجود در راستای همکاری و تعامل متقابل در حوزه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در حاشیه این نشست با اشاره به ضرورت همکاری فیمابین دستگاه های اجرایی با مراکز علمی و دانشگاهی اظهار داشت: سازمانها می توانند بخش تجربه و اطلاعات و دانش تخصصی خود را در اختیار دانشگاه ها قرار دهند و آنها نیز می توانند بخش دانشی و علمی و فن آوری و امکانات آزمایشگاهی خود را با دستگاه های اجرایی به اشتراک بگذارند.
مهندس وفائی نژاد تصریح کرد: مسائل و موضوعات زیادی در برنامه کاری داریم و برای اجرایی شدن آن ها نیازمند استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه ها هستیم.
وی افزود: به منظور افزایش بهره وری در اقدامات و فعالیتها، حفظ محیط زیست و تجارت و ارتباط با همسایگان حوزه دریای خزر پتانسیل بالایی برای شروع همکاری ها و تحقیقات علمی وجود دارد.
مدیرکل غله مازندران به ظرفیت دریای خزر اشاره کرد و گفت: ما از طریق دریای خزر به بزرگترین منابع تامین کالاهای اساسی متصل هستیم و در 2 سال گذشته حدود 800 هزار تن کالای اساسی گندم و روغن از طریق بنادر شمالی وارد کردیم .
وی افزود: این استان ظرفیت های بیشتری در راستای تحقق برنامه های پدافند غیرعامل دارد که می بایست از طریق پژوهش های علمی و ارتباط بیشتر با دانشگاه ها مورد بررسی قرار گیرد.
مهندس وفائی نژاد تصریح کرد: مراکز تحولات علمی، تحقیق و توسعه و پژوهشی می توانند با ترکیب اطلاعات و تجربیات تخصصی سازمانها با فعالیتهای مطالعاتی خود به رشد و بهره وری آنها کمک کنند که در نهایت رضایت مندی و بهره مندی جامعه را به همراه خواهد داشت.
در ادامه این نشست دکتر کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ضمن تشکر از دغدغه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان برای اقدامات پژوهشی، بخشی از مشکلات کشور را نتیجه عدم ارتباط سازمان ها با دانشگاه دانست.
دکتر کرمانیان تصریح کرد: اطلاعات و داده های زیادی در زمینه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، محیط زیستی و ... وجود دارد که هیچ بهره برداری عملیاتی از آن ها نمی شود.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر در زمینه های مختلف خواستار تداوم جلسات کارشناسی برای تبادل اطلاعات شد.
در بخش پایانی این نشست نیز تفاهم نامه همکاری به امضای طرفین رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار