عملیات اجرایی خط اصلی انتقال آب شرب شهر قائمشهر آغاز شد\

عملیات اجرایی خط اصلی انتقال آب شرب شهر قائمشهر آغاز شد

  • کد خبر: 2111103134
  • چاپ
  • انتشار: 28 ارديبهشت 1402 - 13:10

عملیات اجرایی بزرگترین طرح آبرسانی شهر قائمشهر روز پنج شنبه با حضور نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، مدیر عامل و معاونان آبفا استان، فرماندار، مدیر امور آب و فاضلاب قائمشهر و مسئولین شهرستانی آغاز شد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، اعتبار پیش بینی شده برای این طرح یکهزار میلیارد ریال است.

اجرای خط انتقال به طول ۲۷۰۰ متر از تاسیسات ایستگاه پمپاژ تا هسته مرکزی شهر به قطر ۸۰۰ میلی متر ونیز اجرای خط انتقال به طول ۲۲۵۰ متر به قطر ۲۰۰ میلی متر ااز مشخصات این طرح است.

آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در این مراسم با بیان اینکه در 2 سال گذشته به منظور حل مشکل کم آبی کتابچه تنش آبی را تدوین کرده ایم، افزود: اگر می خواستیم تنها به دنبال اعتبارات استانی باشیم نمی توانستیم اقدامی انجام دهیم چرا که  در سال تنها 3 میلیارد تومان اعتبار تنش آبی به این استان تعلق می گرفت اما از سال 99 این نگاه تغییر کرد.

دکتر بهزاد برارزاده با اعلام اینکه فاز یک و دو طرح آبرسانی شهر ساری اجرا و فاز سوم و چهارم هم در حال اجرا شدن است، گفت: برای اجرای این طرح در اکثر شهرهای این استان، به دنبال گرفتن مطالعات هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از اعتبار داخلی برداشت از کف مخزن در شهر قائمشهر اجرایی شد و حجم ذخیره آب شرب مخزن این شهر به دو برابر افزایش یافت ، افزود: با همت فرماندار، نمایندگان، معاونین آبفا استان، فرمانده سپاه، شهردار و شورای شهر قائمشهرو دیگر مسئولین عملیات اجرایی خط اصلی انتقال آب شرب شهر قائمشهر با پیش بینی اعتبار یکهزار میلیارد ریال آغاز شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری آیت الله علی معلمی در این مراسم با اعلام اینکه مردم قائمشهر از قطعی مکرر آب رنج می بردند و اجرا شدن این پروژه در این شهر بسیار حائز اهمیت است، گفت: از مدیر عامل آبفا مازندران، فرماندار، نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، مدیر آب و فاضلاب قائمشهر و دیگر مسئولین بابت پیگیری عملیات اجرایی بزرگترین طرح آبرسانی در این شهر، تقدیر و تشکر میکنم .

فرماندارقائمشهر جواد مولایی قرا در این مراسم با بیان اینکه شبکه توزیع این شهر قدمت بالای 50 سال دارد، افزود: با اجرایی شدن این طرح  تا 40 سال آینده، مشکل کم آبی مردم این شهر حل می شود.

اعتبار بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومانی برای حل مشکل آب

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس در این مراسم با بیان اینکه در این مجلس به مسائل محرومیت زدایی و مشکلات برق و آب توجه کرده ایم، گفت: به نظرم اگر قرار است تا کشور ساخته شود باید به زیرساخت‌های آن که مهم ترین آنها برق و آب است، توجه شود .

کمال علیپور از اعتبار بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومانی این مجلس برای حل مشکل آب خبر داد.

وی به بحث نهضت آب اشاره ای کرد و گفت: در بحث نهضت آب و تا سال ۱۴۰۳ هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار مشکل آب شرب نخواهند داشت.

نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر در پایان ، افزود:  در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آب شرب روستاها هزینه شد.

آب



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار