تمام واحدهای صنعتی سوادکوه و سوادکوه شمالی به سرویس FTTH متصل خواهند شد\

تمام واحدهای صنعتی سوادکوه و سوادکوه شمالی به سرویس FTTH متصل خواهند شد

  • کد خبر: 2111103133
  • چاپ
  • انتشار: 26 ارديبهشت 1402 - 17:22

رئیس اداره مخابرات سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت سرقت‌ تجهیزات مخابراتی از مشکلات حوزه ما در طی ۳ سال اخیر است.


خبرنگار: معظمه نقی پور
به گزارش استنادنیوز از سوادکوه، جعفر محسنی رئیس اداره مخابرات سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آغاز پروژه " نَجما" در ۱۶ اردیبهشت با حضور مدیران شرکت مخابرات ایران در استانداری مازندران، انجام شد، اظهار داشت: پروژه " نجما" یا " نهضت جهادی توسعه فیبر شرکت مخابرات ایران " در حوزه خانگی خواهیم داشت ، توسعه فیبر روستاهای سوادکوه نیز بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر در " آلاشت " ، " اَتو" و " پاشاکلا" انجام و اینترنت پرسرعت و ارتقاء تکنولوژی مورد نظر تغییر خواهد کرد.
وی از راه‌اندازی دستگاه مرکزی سرویس FTTH در خرداد ماه در زیراب خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل پروژه فیبر FTTH در شهرک فرهنگیان پل‌سفید داشتیم برای زیراب هم دستگاه مرکزی سرویس FTTH در خرداد نصب، راه‌اندازی و سرویس‌دهی مشترکین زیراب آغاز خواهد شد.
محسنی تصریح کرد: با توجه به شعار سال مهار تورم و رشد تولید، تلاش داریم که تمام واحدهای صنعتی را به این سرویس پیشرفته متصل کنیم به زودی شهرک شورمست به سرویس FTTH متصل خواهد شد، شهرک صنعتی بشل که این پروژه سال گذشته در آن بهره‌برداری شد امسال به مشترکین جدید واگذار می‌شود برای واحد صنعتی اسلام‌آباد نیز دستگاه ۵۶۱۶ را وصل کردیم و در آینده سرویس FTTH در اختیار می‌گذاریم.
وی افزود: برای توسعه شبکه‌های جدید نیاز به مشارکت داشته و سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم تا کارها سریع‌تر انجام شود.
رئیس اداره مخابرات شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی در طی سه سال اخیر است، اظهار داشت: در حوزه شهری کابل باید هوایی باشد و هیچ اختیاری در انشعاب خانگی برای زمینی کردن، نداریم و نیازمند عزم عمومی از سوی مسئولان امنیتی و شورای تامین برای حل پدیده سرقت تجهیزات مخابراتی هستیم که البته بسیار همکاری داشته، خیلی از سارقان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
محسنی ادامه داد: سرقت باطری سایت‌های خارج از دسترس ما و غیرمسکونی هم وجود دارد که خارج از فضای مسکونی روستاها و شهرها قرار گرفته‌اند و تنها کار نصب دوربین در آن مناطق است.
محسنی تصریح کرد: در سطح گسترده استانی میزان سرقت تجهیزات مخابراتی در سوادکوه کمتر است و از این جهت وضعیت مناسبی دارد.
این مسئول باتوجه به بازدید سال گذشته وزیر ارتباطات از روستای " جمشیدآباد" زیراب جهت تامین خدمات ارتباطی ، خاطر نشان کرد: برای خدمات uso براساس ابلاغیه تملک زمین رایگان در شهرستان با ما است در " جمشیدآباد" نیز قرار بر در اختیار دادن زمین رایگان جهت احداث سایت بود اما با مالکین به نتیجه نرسیدیم و قرار شد در حریم ۱۰۰ متری رودخانه نقطه‌ای در نظر گرفته شود .
وی افزود: نامه‌نگاری‌ها جهت گرفتن مجوز زمین برای احداث سایت با آب منطقه‌‌ای انجام دادیم اما هنوز با آب منطقه‌ای به نتیجه نرسیدیم و تا موقعی هم که مجوز زمین برای احداث سایت را نگیریم ، نمی‌توانیم اقدام به ساخت کنیم.
محسنی درمورد وضعیت سایر سایت‌ها، بیان کرد: سایت " کارمزد" عملیات فنداسیون و دَکل انجام و در مرحله برق رسانی است، سایت " وِسیه‌سَر" عملیات فنداسیون در حال انجام است ، سایت " حاجی‌کلا" سوادکوه شمالی نیز کلنگ‌زنی و به زودی فنداسیون و ایجاد سایت را خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت جاده " خطیرکوه" سعی داریم سایت " خِرج" را داشته باشیم و سایت‌های " وَرِپی" و " بِرنِت" را نیز خواهیم داشت که در مرحله مجوز از منابع طبیعی هستیم.
محسنی یادآور شد: سایت‌های " پاشاکلا" و " امام‌کلا" لفور هم در دست اقدام هستند و اگر زمین رایگان گرفته شود ، انجام خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: پروژه uso تبدیل فیبر هوایی به زمینی منطقه " فِلورد" ، " رَجه" و" بایکلا" که بارها مورد سرقت و خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه قرار گرفته بودند در برنامه کاری وجود دارد، بحث زمینی پروژه " شارقَلد" از بابلکنار به شارقلد به طول ۸ کیلومتر تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود.
محسنی افزود: تا پایان اردیبهشت سایت " سوخته‌سرا" نیز 4G خواهد شد .
رئیس اداره مخابرات سوادکوه و سوادکوه شمالی با توجه به افزایش تعرفه قبوض تلفن ثابت، اظهار داشت: در دو شهرستان تحت مدیریت حدود ۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم که ۲۸ هزار فعال است، حدود ۱۳ سال تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرد و باتوجه به افزایش هزینه‌های تامین تجهیزات مخابراتی، پشتیبانی، افزایش هزینه حقوق پرسنل ، تعرفه‌ها در حوزه شهری ۱۲ هزار تومان و روستایی ۶ هزار تومان افزایش یافته است.
محسنی خاطر نشان کرد: از سال ۸۸ مخابرات بخش خصوصی شد و همه تامین هزینه‌ها و تجهیزات با خود مخابرات است.
وی اظهار داشت: ما جزء ۵ شهرستان وسیع مازندران به شمار می‌آئیم و به دلیل وسعت و کمبود نیرو شاید نتوانیم خدمات شایسته به دو شهرستان ارائه دهیم اما سعی می‌کنیم با همین تعداد نیرو همه نیازها را برطرف کنیم.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار