شناسایی 2 هزار واحد مسکونی / خودکفایی 3 هزار مددجوی کمیته امداد در مازندران\
  • مدیر کل کمیته امداد مازندران؛

شناسایی 2 هزار واحد مسکونی / خودکفایی 3 هزار مددجوی کمیته امداد در مازندران

  • کد خبر: 2111103121
  • چاپ
  • انتشار: 17 ارديبهشت 1402 - 16:34

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از شناسایی 2 هزار واحد مسکونی در سطح این استان خبر داد و گفت:  تاکنون 500 نفر نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کردند و یکهزار و 500 نفر هم در دست اقدام است که با دارا بودن پروانه ساختمانی،  همه مددجویان تحت پوشش سطح این استان صاحب خانه می شوند.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام بشیر عالیشاه روز یک شنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه در ویژه برنامه جشن رمضان با عنوان" لذت لبخند" 25 برنامه در سطح استان برگزار شد، افزود: این برنامه با مشارکت صدا و سیما و با محوریت قرض ماندگار و جشن گلریزان برای خانواده های نیازمند تحت پوشش این نهاد برگزار شد.

وی با اعلام اینکه در این مراسم حدود پنج هزار متر زمین با کاربری های مختلف در اختیار این نهاد قرار گرفت، گفت: بنا است تا برای احداث مسکن محرومین در سطح این استان اقدام شود.

مدیر کل کمیته امداد مازندران از کمک حدود 100 میلیارد تومانی مردم نیک اندیش و خیرین در جشن رمضان امسال در سطح این استان خبر داد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران به اجرای طرح قرض ماندگار از محل سپرده های قرض الحسنه خیران و نیکوکاران که به یاری مشکلات مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه می شتابند اشاره ای کرد و ادامه داد: در چند روز گذشته حدود چهار میلیارد تومان به حساب صندوق امداد و ولایت واریز شد بنا است تا این هفته هم چهار میلیارد دیگر به این صندوق واریز شود که با 30 میلیارد هم افزایی جمعاً حدود 40 میلیارد تومان برای رفع مشکل خانواده های نیازمند در سطح استان هزینه خواهد شد.

عالیشاه با بیان اینکه مبلغ 30 میلیارد تومان در بحث وام قرض الحسنه صندوق امداد و ولایت اعتبار گرفته ایم، افزود: در چند روز گذشته 253 سری جهیزیه با بیش از 10 میلیارد تومان سرانه و هزینه بین نوعروسان تحت پوشش توزیع شد .

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی در حوزه های مختلف فرهنگی، عمرانی، اشتغال در حال انجام شدن است، گفت: امسال 300 میلیون تومان برای وام در نظر گرفته شده است این درحالی است که سرانه این استان 100 میلیون تومان است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 800 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان پرداخت شد که با این مبالغ برای 16 هزار و 800 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: اعتبار امسال این استان یکهزار میلیارد تومان است که برای 20 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

عالیشاه یکی از برکات امسال را افرادی که از سال های قبل تسهیلات دریافت کرده بودند و به خودکفایی رسیدند اعلام کرد و گفت: در 28 اردیبهشت ماه امسال 3 هزار مددجو تحت پوشش این نهاد را خودکفا اعلام خواهیم کرد.

وی به بحث مسکن مددجویان تحت پوشش این نهاد اشاره ای کرد و ادامه داد: در سال گذشته یکهزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد که برای ساخت هر  یک از این واحدهای مسکونی  200 میلیون تومان وام بنیاد مسکن و 100 میلیون تومان بلاعوض کمیته امداد پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران از شناسایی 2 هزار مسکن در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون 500 نفر نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کردند و یکهزار و 500 نفر هم در دست اقدام است که با دارا بودن پروانه ساختمانی ، همه مددجویان تحت پوشش سطح این استان صاحب خانه می شوند.

عالیشاه در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته 9 هزار و 400 مددجو تحت پوشش این نهاد پشت نوبتی لوازم خانگی بودند، گفت: باتوجه به اینکه سهمیه ما در استان یکهزار و 800 دستگاه بوده اما به 9 هزار و 400 مددجو لوازم خانگی تحویل داده ایم.

83 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مازندران هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار