۶۰ درصد جمعیت مازندران زیر پوشش تامین اجتماعی هستند\
  • مدیر کل تامین اجتماعی مازندران؛

۶۰ درصد جمعیت مازندران زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

  • کد خبر: 2111103118
  • چاپ
  • انتشار: 16 ارديبهشت 1402 - 20:47

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: اکنون از مجموع بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان، یک میلیون و ۹۸۱ هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، حسن فلاح روز شنبه در آیین سی و چهارمین جشنواره تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، افزود: این آمار درحالیست که میانگین نفوذ تامین اجتماعی در کشور حدود ۵۳‌ درصد جمعیت است.
وی اظهار داشت: مازندران دارای ۶۸۱‌ هزار بیمه شده اصلی است که با افراد تحت تکفل آنها این عدد به یک میلیون و ۶۲۶‌ هزار نفر می‌رسد.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی مازندران به بیش از ۲۰۲‌ هزار نفر ماهانه مستمری دریافت می‌کنند، گفت: تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان به همراه افراد تبعی آنها به بیش از ۳۵۵‌هزار نفر می‌رسد.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت که در سال گذشته ماهانه یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب حقوق به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی پرداخت می‌شد که به طور قطع این میزان در سالجاری با توجه به افزایش حقوق، ارتقا خواهد یافت.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور بر اساس درآمد و هزینه مدیریت می‌شود، خاطرنشان کرد: بیمه‌پردازان این سازمان با پرداخت حق بیمه سرمایه‌ای را در صندوق ذخیره می‌کنند که در ایام بازنشستگی، بیکاری و بیماری مورد حمایت سازمان قرار گرفته تا دغدغه کمتری در زندگی داشته باشند.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران بیان کرد: براساس اطلاعات موجود اکنون ۷۳ درصد جامعه از خدمات بیمه‌ای برخوردار بوده که ۵۳ درصد آنان پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و بقیه از دیگر خدمات سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر بهره‌مند هستند.
افلاح افزود: با توجه به اینکه حدود ۲۷ تا ۳۰ درصد جامعه از خدمات هیچ سازمان یا صندوق بیمه‌گری بهره‌مند نیستند، اولویت برنامه‌های این سازمان‌ها گسترش چتر بیمه‌ای برای افراد فاقد بیمه است تا همه افراد از این خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی در آینده استفاده لازم و کافی را داشته باشند.
وی گفت: اگرچه سازمان تامین اجتماعی هدف اصلی خود را ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به اقشار مختلف مردم می‌داند در این زمینه هم تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا با رایزنی و امضای تفاهم‌نامه با نهادها و ارگان‌های مختلف افراد فاقد بیمه را تحت پوشش قرار دهیم.


 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار