شوراهای شهر و روستا قائمشهر تجلیل شدند/ 70 درصد از مشکل زباله تا 2 ماه آینده حل می شود\

شوراهای شهر و روستا قائمشهر تجلیل شدند/ 70 درصد از مشکل زباله تا 2 ماه آینده حل می شود

  • کد خبر: 2111103113
  • چاپ
  • انتشار: 13 ارديبهشت 1402 - 09:11

همایش روز ملی شوراها شامگاه سه شنبه با حضور مدیر کل امور شهری استانداری، مدیر کل مدیریت بحران، مدیر کل امور روستایی، دکتر کیوان مرادیان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، فرماندار قائمشهر، معاونین فرماندار، شهردار قائمشهر و اعضای شورای شهر و شورای روستاها در سالن نازگل برگزار شد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، شهردار قائمشهر در مراسم همایش گرامیداشت رز ملی شوراها با بیان اینکه اعضای شورا با رای مستقیم مردم به عنوان منتخبین انتخاب می شوند، افزود: مردم بهترین ها را انتخاب می کنند بنابراین از آنان هم در حوزه های مختلف انتظارتی برای عمران و آبادانی شهر دارند.

کاظم علیپور به پاره ای از اقدامات سال گذشته در سطح شهر قائمشهر اشاره ای کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه در اجرای پارک محله ای ضعف های داشته ایم اما در هفته دولت سال گذشته و با حمایت های شورای شهر و مجموعه شهرداری پارک محله ای خبرنگار در فضایی به مساحت 3 هزار متر مربع، پارک هیرکانی به متراژ 6 هزار متر مربع و اجرای مبلمان حریم سیاه رود هم به طول 700 متر کلنگ زنی شد و در دهه فجر هم به بهره برداری رسید که به فضای سبز این شهر اضافه شد.

وی به جمع آوری و هدایت آبهای سطحی  در 2 محوریت اصلی اشاره ای کرد  و گفت: پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی زیرگذر کوچکسرا که یکی از دغدغه های مهم اهالی آن منطقه در هر بارندگی بود کمتر از 2 ماه به بهره برداری رسید و همچنین فاز اول و دوم جمع آوری آبهای سطحی هسته مرکزی شهر به طول 1 کیلومتر انجام شد و فاز سوم هم در مرحله برگزاری مناقصه است که تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا در دو ماه اول امسال، این دغدغه را مرتفع کنیم.

شهرداری قائمشهر

علیپور یکی از دغدغه های مردم مناطق شمالی کشور را موضوع زباله اعلام کرد و افزود: در این راستا با حمایت های دولت، سازمان شهرداری ها، پیگیری نمایندگان، دفتر امور شهری استانداری مازندران و همچنین تزریق اعتبارات؛ اقداماتی انجام شد البته هنوز به دلیل وارد نشدن یک قطعه دستگاه به کشور به سرانجام نرسیده که به زودی این مشکل هم مرتفع می شود .

شهردار قائمشهر این قول را داد تا کمتر از 2 ماه آینده 70 درصد از دغدغه  زباله شهر قائمشهر و شهرهای همجوار مرتفع شود.

وی در ادامه در خصوص تغییر کاربری زمین های که فاقد سند بودند اشاره ای کرد و گفت: با حمایت های معاون عمرانی استاندار مازندران اقداماتی در این شهر انجام شد .

شهردار قائمشهر به تغییر کاربری کارخانه حریر در فضای 6 هکتار اشاره ای کرد که سهم شهرداری در این طرح 28 هزار متر مربع است.

علیپور با بیان اینکه شهرداری با حمایت شورای شهر قائمشهر نسبت به خرید ماشین آلات اقدام کرده که با خرید این دستگاه ها دغدغه 30 سال آینده شهرداری مرتفع شده است، ادامه داد: در این راستا هشت دستگاه کامیون کمپرسی، پنج دستگاه آترین پلاس، 2 دستگاه اتوبوس درون شهری، پنج دستگاه خودروی کارون، 6 دستگاه خودروی نیسان و 14 دستگاه سواری و غیره خریداره شده است.

وی از بهره برداری اولین خودروی مکانیزه خط کشی محوری در این شهر خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته اولین دستگاه خودروی ثبت تخلفات 206 و پنج ایستگاه ثابت ثبت تخلفات در سطح این شهر راه اندازی شده است.

شهردار قائمشهر از دریافت حواله یک دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی فوماتیک با مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد.

علیپور با اشاره به اینکه برای اولین بار شرکت تعاونی پرسنل شهرداری به ثبت رسیده است و نسبت به خرید چهار واحد خدماتی اقدام شد، گفت: همچنین نسبت به تبدیل وضعیت 311 نفر از نیروهای شرکتی اقدام شده است.

وی پاره ای از اقدامات سال جدید  را احداث پارک محله ای معمار در خیابان مرحوم علیپور، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح در منطقه دخانیات و قائم محله، بازگشایی خیابان بوتان گاز، احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی در سمنادشت، اجرای جاده سلامت در خیابان کارگر و غیره اعلام کرد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در ادامه شوراها را حلقه واسط بین مردم و دولت اعلام کرد.

انگوران افزود: توقع ما از شوراها این است که با وحدت و همدلی به دنبال رفع مشکلات مردم باشند و همچنین از خودمحوری، قومی نگری و سیاست زدگی هم جلوگیری کنند.

فرماندار قائمشهر در این مراسم افزود: به واسطه وحدت و همدلی بین شوراها و مسئولین در جذب اعتبارات استانی با 2 هزار میلیارد تومان رتبه اول را کسب کرده ایم.

جواد مولایی با بیان اینکه اولین شهرستانی بودیم که نسبت به خرید 2 دستگاه ماشین آلات دهیاری اقدام کرده ایم، گفت: همچنین در برپایی کمپ های نوروزی، شهرستان قائمشهر از بین حدود پنج هزار کمپ در سطح کشور، رتبه نخست را کسب کرده است.

در پایان این مراسم از اعضای شورای شهر قائمشهر، ارطه و شوراهای روستاها تجلیل به عمل آمد.

شهرداری قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار