منتظر ابطال مصوبه شورای عالی کار هستیم/ دخل و خرج کارگران با هم همخوانی ندارد\
  • دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران؛

منتظر ابطال مصوبه شورای عالی کار هستیم/ دخل و خرج کارگران با هم همخوانی ندارد

  • کد خبر: 2111103108
  • چاپ
  • انتشار: 11 ارديبهشت 1402 - 22:54

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه مصوبه امسال شورای عالی کار براساس قانون و مقررات نیست، گفت: تشکل های کارگری مایل به حل همه مشکلات به صورت قانونی هستند.

خبرنگار: مونا معینی

نصرالله دریابیگی روز سه شنبه همزمان با روز جهانی کار و کارگر در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوزبا بیان اینکه مصوبه امسال شورای عالی کار براساس قانون و مقررات نیست، افزود: در این خصوص وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تنهایی در آن نقش ندارد.

وی ادامه داد: تیم اقتصادی دولت در رابطه با اجرای ماده 41 قانون کار هیچ کدام از آیتم های "نرخ تورم و سبد معیشت خانوار" را اجرایی نکرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه تشکل های کارگری مایل به حل همه مشکلات به صورت قانونی هستند، گفت: در این خصوص جلساتی را با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی داشته ایم اگر این مصوبه لغو نشود، در سراسر ایران برعلیه شورای عالی کار شکایت می کنیم بنابراین امیدواریم که این مصوبه ابطال شود. 

دخل و خرج کارگران و بازنشستگان با هم همخوانی ندارند

دریابیگی مهم ترین مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان ایران را امنیت شغلی، معیشت، درمان، مسکن و غیره اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه دخل و خرج جامعه کارگری و بازنشستگی باهم هم خوانی ندارد این نشان می دهد که مصوبه شورای عالی کار براساس قانون نبوده و آیتم های "نرخ تورم و سبد معیشت خانوار" هم در آن لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد از کارگران و بازنشستگان حداقل بگیر هستند، افزود: میزان حقوق مصوب برای جامعه کارگری تنها جوابگوی ده روز ماه این افراد نیست .

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از جامعه کارگری اشاره ای کرد و گفت: حمایت از کار و کارگر منجر به شکوفایی اقتصادی و آرامش در جامعه می شود اما اخراج کارگران علاوه بر آنکه مغایر با ارزش های نظام است همچنین منجر به  ضدیت با انسانیت هم می شود.

دریابیگی با اشاره به اینکه امیدواریم هفته کارگر امسال صدای مظلومیت کارگران جوان و ایران توسط رئیس جمهور، هیات دولت و مجلس شنیده شود، ادامه داد:  این موضوع منجر به تحقق عدالت اجتماعی، آرامش رفع مشکلات کارگران ، امنیت درمانی، معیشتی و غیره در جامعه کارگری می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در پایان در خصوص بیمه کارگران ساختمانی ، گفت : باتوجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص" قانون اصلاح ماده پنج بیمه اجتماعی  کارگران ساختمانی" امیدواریم که این قانون ابلاغ شود تا همه کارگران ایران که مستحق و شرایط راست آزمایی بیمه شدن را دارند بتوانند براساس دستورالعمل و آئین نامه ها، بیمه شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار