قطارهای فوق سریع چینی از هواپیما سبقت می گیرند\

قطارهای فوق سریع چینی از هواپیما سبقت می گیرند

  • کد خبر: 2111103091
  • چاپ
  • انتشار: 06 ارديبهشت 1402 - 11:13

یک تیم مهندسی و تحقیقاتی چینی با موفقیت نخستین مرحله آزمایش خود را در زمینه ساخت قطار فوق سریع مغناطیسی که می تواند در داخل یک تونل خلاء با سرعت یک هزار کیلومتر در ساعت و یا بیشتر حرکت کند، انجام داد.


به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز و به نقل از رسانه های چین ، پروژه ساخت قطار فوق سریع مغناطیسی که توسط شرکت علم و صنعت هوافضا چین در حال انجام است، قرار است مسافران و محموله ها را با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت و یا با سرعتی بیشتر از طریق یک تونل خلاء جا به جا کند.
پیش بینی می شود از این قطارها در آینده برای رفت و آمد میان شهرهای مغناطیسی استفاده شود.
خط آزمایش قطار فوق سریع مغناطیسی در شهر داتنگ واقع در شمال استان شانزی قرار دارد.
لی پینگ یکی از اعضای پروژه شرکت علم و صنعت هوافضا چین در نمایشگاه عمومی علم که روز یکشنبه این هفته در پکن برگزار شده بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت تجربه مقدماتی عقلانیت علمی طرح کلی را تایید کرد.
وی در ادامه افزود آزمایش های بیشتری برای رسیدن به بالاترین سرعت در دست اقدام است و تیم تحقیقاتی پیش تر آزمایشی با سرعت ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت را در شرایط غیر خلا انجام داده بود.
چین اخیرا قطارهای پرسرعت با حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را آزمایش کرده بود.
طبق برخی گزارش ها، در سال 2013 میلادی، «ایلان ماسک» کارآفرین آمریکایی ایده «سیستم شناور مغناطیسی خط تونل با سرعت فوق العاده بالا» یعنی اَبَرقطار سریع‌السیر را ارائه کرد. این سیستم با استفاده از خطوط تونل خلاء برای انتقال مسافران و کالاها به کار می‌رود.
اکنون چین با دقت در حال مطالعه چنین پروژه‌ای است زیرا که این احتمال وجود دارد که تحولی در حمل و نقل ایجاد کند و راهی سریع‌تر و کارآمدتر برای حمل و نقل مسافران و کالاها ارائه دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار