سارقان به طمع گنج، دیوار بقعه امام زاده قاسم (ع) در سوادکوه را تخریب کردند\

سارقان به طمع گنج، دیوار بقعه امام زاده قاسم (ع) در سوادکوه را تخریب کردند

  • کد خبر: 2111103081
  • چاپ
  • انتشار: 19 فروردين 1402 - 14:41

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سارقان و افراد سودجو به طمع یافتن گنج، دیوار و اطراف بقعه امامزاده قاسم(ع) روستای کارمزد سوادکوه را تخریب کردند.


به گزارش روز شنبه استناد نیوز و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با بیان این مطلب، افزود: بقعه این امامزاده در یک روستا در شهر زیرآب از توابع شهرستان سوادکوه قرار دارد و از جمله اماکن مقدسی است که به‌دلیل نداشتن درآمد خادم ندارد.
وی با اشاره به این‌که سامانه نظارت دوربین های مداربسته فقط در امامزاده های شاخص مازندران وجود دارد، ادامه داد : بقعه این امامزاده به سامانه نظارت دوربین های مدار بسته نیز متصل نیست و این موضوعات باعث شده تا سارقان این مکان را مورد دستبرد قرار دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: حفاری سارقان برای به‌دست آوردن اشیای قیمتی از بقاع امامزاده های استان همواه رخ می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از بقاع امامزاده ها در مناطق ییلاقی و کوهستانی قرار دارد در فصول پاییز و زمستان که تردد در این مناطق کم است حفاری سارقان در این اماکن بیشتر است.

به گفته حجت الاسلام حیدری جناسمی اهالی ساکن در جوار بقاع چنین امامزادگانی موارد حفاری و دستبرد سارقان را به این اداره کل گزارش می دهند که منجر به اعزام نیروها برای بررسی وضعیت می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار