افزایش خشم و انزجار فرانسوی ها از مکرون\

افزایش خشم و انزجار فرانسوی ها از مکرون

  • کد خبر: 2111103080
  • چاپ
  • انتشار: 19 فروردين 1402 - 12:06

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۶۵ درصد مردم فرانسه با «خشم» و «انزجار» از امانوئل مکرون، تصویری منفی از رئیس جمهوری کشورشان دارند.


به گزارش روز شنبه استناد نیوز و به نقل از شبکه خبری «ب. اف. ام»، اصلاحات جنجالی قانون بازنشستگی و افزایش دو ساله این سن و نیز استفاده دولت از زور برای تصویب و اجرایی شدن آن بدون رای‌گیری عادی در مجلس نمایندگان به ضرر وجهه امانوئل مکرون در فرانسه تمام شد.
تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «ویا وویس» (Viavoice) به سفارش روزنامه «لیبراسیون» نشان داد که ۶۵ درصد فرانسویان تصویری منفی از رئیس جمهوری کشورشان در ذهن خود دارند.
شرکت کنندگانی که در این نظرسنجی در مورد نخستین احساس خود در مورد مکرون سخن گفتند: از دو واژه «خشم» و «عدم درک» هرکدام با سهم ۱۶ درصد استفاده کردند، «انزجار» با ۱۳ درصد و «امید» با ۱۰ درصد، واژگان بعدی بودند که قبل از «بی‌تفاوتی» با ۹ درصد در این فهرست قرار گرفته اند.
این گزارش حاکی است: تنها ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان فرانسوی تصویری مثبت و ۴ درصد تصویری «بسیار مثبت» از مکرون در ذهن دارند. این درحالیست که در پاییز گذشته، یک سوم فرانسویان از عملکرد رئیس جمهوری رضایت داشتند.

بررسی‌ جزئی‌تر آمارها نشان می‌دهد که افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله (با ۷۰ درصد) بیش از سایر گروه‌ها از مکرون ناراضی هستند. همچنین افراد بالای ۶۵ سال (۳۴ درصد) بیشترین نظر مثبت را در مورد وی دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار