اورژانس دریایی در مازندران راه اندازی می شود\

اورژانس دریایی در مازندران راه اندازی می شود

  • کد خبر: 2111103074
  • چاپ
  • انتشار: 16 فروردين 1402 - 13:55

رئیس مرکز اورژانس مازندران گفت: تمامی مجوزات برای راه اندازی اورژانس دریایی در مازندران گرفته شده و در آینده نزدیک راه ندازی می شود.


به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز، رضا حبیبی ساروی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: هدف از راه اندازی اورژانس دریایی، سرعت در انجام خدمات در شهرهای ساحلی پرترافیک خواهد بود.
رئیس مرکز اورژانس مازندران با بیان اینکه مازندران دارای ۱۰۰ پایگاه اورژانس فعال است، افزود: افزایش ۲۰ پایگاه اورژانس شهری، ۱۴ پایگاه اورژانس جاده ای و افزایش ۱۰ دستگاه موتورلانس از برنامه های پایگاه اورژانس در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
حبیبی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۱۳ هزار بار عملیات از سوی اورژانس استان انجام گرفته است که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ عملیات مربوط به تصادفات جاده ای بوده است، گفت: هزار و ۳۰۰ عملیات منجر به اعزام به بیمارستان ها شده اند.
رئیس مرکز اورژانس مازندران یادآور شد: طبق استاندارد‌های ابلاغی سازمان به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت شهری باید یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد، اما در ساری با ۳۴۰ هزار نفر جمعیت پنج پایگاه فعالیت دارد درحالی که ۱۷ پایگاه لازم است.
حبیبی گفت: همچنین در قائمشهر با ۲۰۰ هزار جمعیت به ۱۰ پایگاه نیاز داریم درحالی که اکنون چهار پایگاه در آن فعال است و در آمل نیز به رغم آنکه ۱۲ پایگاه نیاز داریم شش پایگاه فعال است.
وی از خیران و نهاد‌ها برای گسترش پایگاه‌های اورژانس در شهر‌های مختلف استان از جمله ساری، آمل و قائمشهر درخواست یاری و کمک کرد و گفت: در این شهر‌ها نقطه سربه سر بحران را رد کردیم و شدیداً به حمایت نیاز داریم. منبع / صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار