12 طرح عمرانی شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/موزه قائمشهر شهریور 1402 افتتاح می شود\

12 طرح عمرانی شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/موزه قائمشهر شهریور 1402 افتتاح می شود

  • کد خبر: 2111102993
  • چاپ
  • انتشار: 20 بهمن 1401 - 16:05

در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در روز پنج شنبه 12 طرح عمرانی شهرداری قائمشهر با حضور آیت الله علی معلمی امام جمعه قائمشهر، فرماندارقائمشهر، معاون فرماندار، شهردار قائمشهر، رئیس و اعضای شورای شهر قائمشهر و مسئولین افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

خبرنگار : مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر در آئین افتتاحیه پارک خبرنگار، گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر 12 طرح عمرانی شهرداری قائمشهر با اعتباری بیش از 300 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

شهرداری قائمشهر

جعفر احمدی گرجی افزود: طی مصوبه ای در کمیسیون ماده پنج بیش از 800 میلیارد تومان به دارایی و ارزش های شهر قائمشهر اضافه شد.

وی طرح های دهه مبارک فجر  را شامل؛ دو پارک محله‌ای، پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 108 خودرویی، مبلمان و ساماندهی سیاهرود، تصفیه خانه شیرابه سایت زباله، برق رسانی پارک جنگلی تلار، تجهیز ناوگان حمل و نقل و لجستیک و غیره اعلام کرد.

رئیس شورای شهر قائمشهر در پایان در خصوص تصفیه خانه شیرابه این شهر، گفت: ساخت تصفیه خانه شیرابه با اعتباری بیش از 20 میلیارد تومان در آینده ای نزدیک به اتمام می رسد.

شهرداری قائمشهر

 شهردار قائمشهر در این مراسم، گفت: در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر 12 طرح عمرانی در سطح شهر قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد.

کاظم علیپور یکی از شعارها و سیاست های شهرداری و شورای شهر را اجرای پارک محله ای اعلام کرد و افزود : مصوبه ای را در کمیسیون ماده پنج برای احداث چندین پارک محله ای در سطح شهر قائمشهر گرفته ایم  که در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی این طرح ها آغاز می شود.

وی این طرح ها را شامل پارک معمار در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع، پارک کارخانه حریر به مساحت 13 هزار متر مربع، پارک محله ای چشمه سر و پارک سمنادشت اعلام کرد که در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی این طرح ها آغاز می شود.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر پارک خبرنگار در فضایی به مساحت 3 هزار متر مربع و اعتباری حدود 9 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، افزود: در این ایام پارک هیرکانی در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید .

شهرداری قائمشهر

علیپور دیگر طرحی که در این ایام به بهره برداری رسید را مبلمان و ایجاد مرکز گردشگری در حریم رودخانه سیاه رود اعلام کرد و ادامه داد : با حمایت اعضای شورای شهر و فرمانداری قائمشهر؛ فاز نخست مبلمان و فضای تفریحی گردشگری حریم سیاه رود به طول 700 متر و با ایجاد 24 واحد اقامتی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان و در کمتر از هشت ماه به بهره برداری رسید.

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه یکی از دغدغه های شهرداری ها تجهیز ماشین آلات و نوسازی ناوگان است، ادامه داد: در این ایام چهار دستگاه کمپرسی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون تومان، 2 دستگاه اتوبوس با هزینه 2 میلیارد و 800 میلون تومان، پنج دستگاه کامیون، 6 دستگاه نیسان و پنج دستگاه اتوبوس ون خریداری و به بهره برداری رسید.

علیپور با بیان اینکه با حمایت دکتر مرادیان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر حواله اولین دستگاه خودرو آتش نشانی تخصصی و سنگین را از سازمان شهرداری ها دریافت کرده ایم، گفت: از 13 دستگاهی که وارد کشور شد ما تنها شهرداری در منطقه شمال کشور بودیم که موفق شدیم حواله یک دستگاه خودرو آتش نشانی سنگین را دریافت کنیم که این دستگاه تا اواخر فروردین ماه 1402 تحویل داده می شود.

وی از خرید و تجهیز خودروی ثبت تخلفات 206 و پنج ایستگاه ثابت ثبت تخلفات در سطح این شهر خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک 10 ایستگاه ثبت تخلفات دیگر هم به این شهر اضافه می شود.

شهردار قائمشهربا بیان اینکه دیواره بتنی حائل حریم رودخانه سیاه رود به طول 170 متر و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان اجرا شد، افزود: در این ایام پست برق پارک جلنگلی تلار قائمشهر با اعتباری حدود چهار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

شهرداری قائمشهر

علیپور به پروژه مغفول مانده پارکینگ طبقاتی مجتمع تجاری خیابان آیت الله صالحی مازندرانی اشاره ای کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های شورای شهر قائمشهر اتمام پروژه های نیمه تمام در سطح این شهر بوده است بنابراین این طرح در فضایی به مساحت 959 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 101 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

شهردار قائمشهر تصریح کرد: در گذشته تعداد پارکینگ شهرداری قائمشهر 35 واحد با 350 متر مربع واحد تجاری بود اما هم اکنون به 108 واحد پارکینگ و 959 متر مربع واحد تجاری ارتقا پیدا کرد که این موضوع منجر به افزایش سرمایه شهرداری می شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعتبار 14 میلیارد و 600 میلیون تومان در این شهر خبر داد .

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه یکی از دغدغه های مردم حریم پشت راه آهن نبود زیرگذر عبور دخانیات و قائم محله بوده است،  ادامه داد: با حمایت دکتر مرادیان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر و همدلی اعضای شورای شهر قائمشهر عملیات اجرایی زیرگذر دخانیات در روز مبعث آغاز خواهد شد و همچنین کمتر از سه ماه آینده نسبت به کلنگ زنی و انتخاب پیمانکار زیرگذر قائم محله هم اقدام خواهیم کرد.

علیپور به موضوع زباله و تصفیه خانه شیرابه این شهر اشاره ای کرد و گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه شیرابه سایت زباله شهرداری قائمشهر با برآورد هزینه 20 میلیارد تومان در روز مبعث آغاز می شود.

به گفته شهردار قائمشهر تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان به منظور خط پردازش سایت زباله هزینه شده است.

علیپور در پایان گفت: موزه قائمشهر با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان شهریورماه 1402 به بهره برداری می رسد.

فرماندار قائمشهر در این مراسم با بیان اینکه رسالت یک خبرنگار صداقت قلم است بنابراین به اطلاعات دروغ رسانه های استکباری اشاره ای کرد و گفت: دشمنان به دنبال کوچک شمردن دستاوردهای انقلاب و مایوس کردن جوانان هستند بنابراین رسانه های ما می توانند با تحلیل های درست، توطئه های آنان را نقش بر آب کنند.

جواد مولایی با اعلام اینکه در این ایام شهرداری قائمشهر با بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار پروژه های مهمی را اجرا کرده است، افزود: شهرستان قائمشهر در جذب اعتبارات دهه فجر رتبه اول استان را کسب کرده است. 

شهرداری قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار