چریک‌های خلق اقلیت با اقدام دلاورمردان سوادکوه برچیده شدند\
  • آیت الله سلیمانی؛

چریک‌های خلق اقلیت با اقدام دلاورمردان سوادکوه برچیده شدند

  • کد خبر: 2111102987
  • چاپ
  • انتشار: 18 بهمن 1401 - 14:20

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه چریک‌های اقلیت در جنگل " انجیرسی" سوادکوه پایگاه درست کرده بودند و با حمله به پایگاه، آنها از بین رفتند و بازماندگان به تهران فرار کرده بودند و در آنجا دستگیر شدند، گفت: چریک‌های خلق اقلیت با اقدام دلاورمردان سوادکوه برچیده شدند.


خبرنگار: معظمه نقی پور
به گزارش استناد نیوز، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان در دومین یادواره " شهدای جنگل" به یاد شهدای مبارزه با منافقین در جنگل‌های سوادکوه با بیان اینکه ماجرای جنگل در مازندران در آمل و سوادکوه اتفاق افتاد، اظهار داشت: در بحث آمل به خوبی پرداخته شد و هر ساله مراسم یادبود شهدای جنگل به عمل می‌آید اما در سوادکوه باوجود مقاومت مردمی در برابر جبهه چریک‌های فدایی خلق اقلیت، تجلیل لازم شکل نگرفته است.
وی افزود: وقتی شهر پاوه در تصرف گروهک‌ها قرار گرفت، امام راحل پیام دادند که پاوه باید برگردد و شهید چمران و هم رزمانش وارد عمل شدند و پاوه آزاد شد و نتیجه آزادی پاوه، اختلاف بین چریک‌های فدایی خلق و تبدیل شدن به جبهه اکثریت با سیاست برخورد سیاسی و جبهه اقلیت با سیاست برخورد نظامی، شدند.
آیت‌الله سلیمانی، افزود: چریک‌های فدایی خلق اقلیت در جنگل‌های آمل و نور اسکان گرفتند، اولین عملیات آنها آتش زدن دَکَل مخابراتی نور بود، دومین عملیات در آمل و سومین عملیات را با حمله به پایگاه بسیج شیرگاه انجام دادند.
نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: در دره " جَوارم" سوادکوه و نقاط مختلف جنگل‌های سوادکوه هرج و مرج ایجاد کردند و اگر مردم به نظامیان کمک نمی‌کردند قضیه به راحتی قابل کنترل نبود.
امام جمعه کاشان با توجه به دلاوری‌های مردم سوادکوه در مقابله با منافقین، تصریح کرد: مردم شیرگاه و سوادکوه مثل مردم آمل شهر را سنگربندی کردند و کاش امروز بخشی از این واقعیت‌ها را ثبت شده داشته باشیم.
آیت‌الله سلیمانی خاطرنشان کرد: چریک‌های اقلیت در جنگل " انجیرسی" سوادکوه پایگاه درست کرده بودند و با حمله به پایگاه، آنها از بین رفتند و بازماندگان به تهران فرار کرده بودند و در آنجا دستگیر شدند. چریک‌های خلق اقلیت با اقدام دلاورمردان سوادکوه برچیده شدند.
سرهنگ محمدباقر قزلباش فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه نیز در این مراسم با بیان اینکه کشور ما در طول تاریخ گفتمان‌های زیادی را تجربه کرده است اما در هیچ کدام نقشی از خدا نبود، تصریح کرد: در گفتمان‌های طول تاریخ کشور ما نقشی از دین و خدا نبود اما امام راحل گفتمان دینی را احیاء کرد که ریشه در بعثت انبیاء دارد و این هنر امام بود.
وی افزود: مشکل دشمنان ما این است که حاکمیت ما، حاکمیت دینی است، بیش از چهار دهه دشمن در تلاش برای براندازی است.
فرمانده سپاه سوادکوه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درمورد شهدا، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:" زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"، امروز وظیفه داریم فرهنگ و خاطرات را به نسل جدید منتقل کنیم.
قزلباش اظهار داشت: اعتماد به نفس و خودباوری را در خود تقویت و همچنین روحیه جهادی و انقلابی را تقویت کنیم، فلسفه جهاد تبیین این است که بگوئیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.
فرمانده سپاه سوادکوه با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای جنگل در روستای " پاشاکلا " دهستان کسلیان بخش زیراب، تصریح کرد: رزم جنگل با منافقین در جنگل‌های سوادکوه به لحاظ کیفیت، تعداد روز و نحوه درگیری بسیار پر رنگ بود اما در سال‌های گذشته مراسم خاصی برای آن اختصاص پیدا نکرده بود.
وی خاطر نشان کرد: اولین کتاب درمورد رزم جنگل به عنوان " روایت دلدادگی" چاپ شده و کتاب دیگری با عنوان " خاطرات رزم جنگل" در حال جمع‌آوری هستیم، کار پژوهشی و ثبت خاطرات رزم جنگل در حال انجام است و همچنین با کمک حفظ آثار و بسیج هنرمندان خاطرات در حال جمع‌آوری و سریال یا فیلمی ساخته خواهد شد.‌



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار