شناسایی 84 فرصت سرمایه گذاری شیلات در مازندران / مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در قائمشهر افتتاح شد\

شناسایی 84 فرصت سرمایه گذاری شیلات در مازندران / مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در قائمشهر افتتاح شد

  • کد خبر: 2111102986
  • چاپ
  • انتشار: 18 بهمن 1401 - 13:20

مدیر کل شیلات مازندران، گفت: 84 طرح و فرصت سرمایه گذاری شیلاتی با پیش‌بینی تولید بیش از 65 هزار تن آبزیان و اشتغالزایی برای 5300 نفر در مازندران شناسایی شده است.


خبرنگار: مونا معینی
به گزارش استناد نیوز، دکتر قاسم کریم زاده روز سه شنبه در مراسم افتتاح مزرعه پرورش ماهیان سردآبی که در قائمشهر برگزار شد، افزود: رسالت اصلی اداره کل شیلات بحث های صید و صیادی ، آبزی پروری ، حفظ بازسازی ذخایر، صادرات، توسعه بازار و غیره است.
وی با اعلام اینکه در اداره کل شیلات استان حدود 3 هزار و 700 واحد آبزی پروری، 113 تشکل صیادی فعالیت دارند، گفت: سالانه بیش از 12 هزار نفر به صورت مستقیم و 40 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند که در تامین پروتئین استان نقش بسزایی دارند.
مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه ظرفیت سالانه آبزی پروری در مازندران 85 هزار تن به ارزش اقتصادی 4 هزار میلیارد تومان است، افزود: سالانه 104 هزار تن صید ماهی و آبزیان به ارزش اقتصادی 5 هزار میلیارد تومان در مازندران تولید می شود.
کریم زاده با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست ماهیان خاویاری در کشور را دارد، گفت: سالانه حدود هفت هزار تن به ارزش اقتصادی هشت تا 20 میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر می شود.
وی افزود: مازندران دارای رتبه دوم ماهیان گرم آبی با 67 هزار تن تولید در سطح کشور و همچنین رتبه اول ماهیان آبزی پروری با بیش از 400 تن تولید را در بین سه استان های شمالی کشور دارد.
مدیر کل شیلات مازندران با اعلام اینکه در این اداره کل حدود 3 هزار و 700 واحد آبزی پروری وجود دارد که 260 واحد آبزی پروری مربوط به شیلات شهرستان قائمشهر است، گفت: هفت درصد از آبزی پروری سطح استان مازندران به شهرستان قائمشهر اختصاص دارد.
وی با اعلام اینکه سالانه 2 میلیون و 700 هزار قطعه انواع ماهی زینتی در مازندران تولید می شود، گفت: 24 درصد از تولید انواع ماهیان زینتی به شهرستان قائمشهر اختصاص دارد.
دکتر کریم زاده با اشاره به اینکه در گذشته تعداد واحدهای آبزی پروری در سطح این استان 100 واحد بوده که هم اکنون به 3 هزار و 700 واحد رسیده است، گفت: در گذشته یک واحد خاویار در سطح استان داشته ایم که هم اکنون به 37 واحد رسیده است.
مدیر کل شیلات مازندران در پایان با اشاره به اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر 4 طرح شیلاتی در سطح این استان به بهره برداری می رسد، گفت: 84 طرح و فرصت سرمایه گذاری شیلاتی با پیش‌بینی تولید بیش از 65 هزار تن آبزیان و اشتغالزایی برای 5300 نفر در مازندران شناسایی شده است.
رئیس شیلات شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در روستای کلاگر محله افتتاح شد، افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
صفی الله عسگری فر با اعلام اینکه در این طرح سالانه 40 تن گوشت ماهی قزل آلا تولید می شود، گفت: در این طرح پنج نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شدند.

شیلات مازندران



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار