۲۱۰۰ پروژه عمرانی در مازندران افتتاح می شود/مازندران تا پنج سال آینده از نظر بودجه به خودکفایی می رسد\

۲۱۰۰ پروژه عمرانی در مازندران افتتاح می شود/مازندران تا پنج سال آینده از نظر بودجه به خودکفایی می رسد

  • کد خبر: 2111102957
  • چاپ
  • انتشار: 12 بهمن 1401 - 18:13

استاندار مازندران سیاست اصلی این استان را بحث اتمام پروژه های نیمه تمام اعلام کرد و گفت که بیش از ۲۱۰۰ پروژه در این ایام در استان افتتاح خواهد شد، که پروژه های مهمی هستند و بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار آن بود.

? سامان سوهانیان 

به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه از شکل گیری پروژه های مختلف در سطح استان خبر داد که یکی از محوری ترین اقدامات جذب سرمایه گذار در یک سال گذشته بود، افزود: در مازندران اولین فاینانس دولت سیزدهم با کشور چین برای پروژه های مهم زیرساختی برق مازندران به مبلغ پنج هزار میلیارد بسته شد که در ایام الله دهه فجر رونمایی می شود .

وی با بیان این که در استان مازندران توجه به راه های بین شهری از اهمیت ویژه برخوردار است و خلع یک آزادراه از شرق به غرب در مازندران احساس می شود، گفت: یکی از این مسیرها آزادراه ساری به قائمشهر است که این پروژه با سرمایه گذاری بانک ملی کلنگ زنی خواهد شد، بعد از آن هم از قائمشهر به آمل و سپس برنامه اتصال به مسیر چالوس به رامسر دنبال خواهد شد.

استاندار مازندران با تاکید براینکه مراکز درمانی استان مازندران دارای کمبودهایی است ، افزود : بزرگترین پروژه بیمارستانی در این دولت با ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در بین قائمشهر و ساری، با هدف توریست درمانی ظرف مدت ۳ سال احداث خواهد شد همچنین یک بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی دیگر در بابلسر کلنگ زنی می شود که مجموعا ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت به این پروژه ها اختصاص داره ایم.

حسینی پور در خصوص زیرساختهای اب استان گفت که ۳۰۰۰ میلیارد بابت زیرساخت های آب مازندران به استان اختصاص داده شد که با اختصاص بودجه ای که در سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص داده شد اتفاقات مهمی در این حوزه خواهد افتاد.

وی سیاست اصلی این استان را بحث اتمام پروژه های نیمه تمام اعلام کرد و گفت که بیش از ۲۱۰۰ پروژه در این ایام در استان افتتاح خواهد شد، که پروژه های مهمی هستند و بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار آن بود.

استاندار مازندران در ادامه به همایش فرصت های سرمایه گذاری در سطح استان اشاره ای کرد و افزود: در حوزه همایش های سرمایه گذاری استان در ستاد عالی رشد اقتصادی استان تصویب کردیم قرار است تا ۷ همایش سرمایه گذاری شکل بگیرد که ششمین همایش فردا در قائمشهر برگزار خواهد شد‌.

حسینی پور، تصریح کرد : این طرح ها پروژه هایی است که اگر در آن ها سرمایه گذاری انجام شود اتفاقات مهمی رخ خواهد داد، در آینده خیلی نزدیک مجموعه اقتصاد و دارایی استان سایتی را ایجاد خواهد کرد که تمام پروژه ها در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه استان مازندران ظرفیت ویژه ای دارد تا بتواند نقش محوری کریدور شمال به جنوب را اجرایی نماید ، گفت: بعد از جنگ اوکراین این فرصت مضاعف ایجاد شد تا کریدور ایجاد شود.

استاندار مازندران گفت : در یک سال گذشته ما توانستیم بیش از ۹ مجوز سرمایه گذار خارجی به ارزش ۵۱ میلیون دلار جذب کنیم. این میزان ۲۲ درصد کل سرمایه گذاری جذب شده تا کنون است.

حسینی پور بیان کرد: 2.5 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم نیز در قالب ۴ پروژه سرمایه گذاری جذب شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه اگر فضای این استان فضای همدلی، وحدت و همکاری باشد و جامعه نخبگان وارد عمل شوند و ارتباط با بدنه اجرایی استان شکل بگیرد اتفاقات خوشی رقم خواهد خورد، گفت: در یکسال گذشته ۷ کارگروه تشکیل شد که مسئولیت آن ها به عهده روئسای دانشگاه ها است و یکهزار هکتار با هدف مشغول کردن تمام شرکت های دانش بنیان به فضای شهرک های صنعتی استان افزوده شد و تا ۵ سال آینده استان مازندران از نظر تامین بودجه استان به خودکفایی خواهد رسید و حتی می توانیم به دولت مرکزی کمک کنیم.

حسینی پور در پایان با اشاره به اینکه از ظرفیت معادن بزرگ استان تا کنون استفاده نشد که باید از این فضا استفاده کنیم، گفت: سال های سال بنادر استان در وضعیت نیمه تعطیل و صرفا وارد کننده یک سری اقلام استراتژیک مثل گندم بود، اما امروز توسعه پیدا کرد، سفارش ۱۰ کشتی اختصاصی برای فعال نمودن بنادر داده شده است، استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی مورد نظر قرار گرفته است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار