شهرداری قائمشهر قرارگاه انبوه سازان تشکیل می دهد\

شهرداری قائمشهر قرارگاه انبوه سازان تشکیل می دهد

  • کد خبر: 2111102924
  • چاپ
  • انتشار: 29 دی 1401 - 18:22

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر قرارگاه حمایت از انبوه سازان در شهرداری این شهر تاسیس می شود، گفت: این قرارگاه باید شهرستانی هم باشد بنابراین از فرماندار این شهرستان تقاضا می کنیم تا در فرمانداری، قرارگاه انبوه سازان تشکیل دهد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، کاظم علیپور روز پنج شنبه در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ساختمان ( انبوه سازان) از تاسیس قرارگاه حمایت از انبوه سازان در شهرداری این شهر خبر داد و افزود: این قرارگاه برای ساختمان های بالای یکهزار و 500 متر مربع  است تا سازندگان بتوانند با مراجعه به این مرکز چالش ها و دغدغه های خود را مطرح کنند.

وی از تخفیف 50 درصد برای صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده خبر داد و گفت: این طرح با حمایت شورای شهر از دهه فجر تا پایان امسال اجرایی می شود بنابراین هر فردی که برای صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده اقدام نماید، 50 درصد تخفیف به او تعلق می گیرد.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ساختمان در این شهر برگزار شد و حضور سازندگان در این همایش نشان از دغدغه های شما دارد که وظیفه ما را سنگین تر می کند، افزود: یکی از دغدغه های که سازندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند شروع و پایان ساخت و ساز است که قیمت مسکن چندین برابر می شود اما به جای آنکه سازنده سود دریافت کند، به خریدار تعلق می گیرد.

علیپور با اعلام اینکه در این موضوع علاوه بر شهرداری دستگاه های دیگر اعم از نظام مهندسی و شرکت های حفار وظایف سنگینی دارند، گفت: برای زمان صدور پروانه ساختمانی یک فرد سه ماه درگیر است بنابراین باید چاره ای اندیشه شود تا زمان آن را کاهش دهیم.

شهردار قائمشهر همچنین از شورای این شهر خواست تا بودجه سال 1402 را برعهده شهرداری این شهر قرار دهد تا بتوانند از نظرات کارگروه انبوه سازان به نفع شهر و شهروندان استفاده کنند.

شهرداری قائمشهر

وی دیگر دغدغه های سازندگان و سرمایه گذاران را کمیسیون ماده 100 افزایش قیمت ها و همچنین هزینه های نظام مهندسی اعلام کرد.

شهردار قائمشهر در پایان دیگر دغدغه سازندگان را انشعابات برق، آب و گاز اعلام کرد و گفت: از مدیران این دستگاه ها که انصافا توانمند هستند تشکر می کنم اما متاسفانه به دلیل آنکه اعتبارات اندک است بنابراین سازندگانی که درخواست امتیاز انشعاب را دارند با زمان در کار مواجه می شوند.

**150 سازنده مسکن در قائمشهر داریم

عضو شورای شهر قائمشهر در این مراسم با بیان اینکه پویایی صنعت ساختمان، پویایی اقتصاد شهر را به همراه دارد، گفت: 40 درصد از اقتصاد شهر در پویایی صنعت ساختمان است، همچنین 35 تا 40 درصد از اشتغال جوانان هم در این پویایی است.

مهدی ابراهیمی با اعلام اینکه بعد از صنعت نفت در ایران صنعت ساختمان به عنوان پرقدرت ترین صنعت اقتصاد کشور است، افزود: اگر این صنعت پویا شود، 260 تا 300 صنعت همراه با صنعت ساختمان فعال می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتباط دوستانه با مجموعه انبوه سازان و شیدن مشکلات آنان اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری شورا، شهرداری و فرمانداری نسبت به برون رفت چالش های سازندگان و سرمایه گذاران اقدام کنیم .

عضو شورای شهر قائمشهر از سرمایه گذاران و سازندگان خواست تا علاوه بر پروژه های صنعت ساخت و ساز نسبت به پیوست های فرهنگی ، گردشگری و محیط زیست هم اقدام کنند.

ابراهیمی در پایان تعداد سازندگان مسکن در این شهر را  بیش از 150 نفر اعلام کرد.

شهرداری قائمشهر

مراسم نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ساختمان با حضور آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، کیوان مرادیان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، مدیر کل دفتر امور شهری استانداری مازندران، مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران، فرماندار قائمشهر، اعضای شورای شهر، شهردار قائمشهر در سالن نازگل برگزار شد.

در پایان این مراسم از سازندگان صنعت ساختمان تجلیل به عمل آمد.

شهرداری قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار