تظاهرات دانشجویان افغانستان علیه شاهزاده انگلیسی\

تظاهرات دانشجویان افغانستان علیه شاهزاده انگلیسی

  • کد خبر: 2111102895
  • چاپ
  • انتشار: 19 دی 1401 - 09:07

دانشجویان افغان در واکنش به اعترافات شاهزاده هری عضو خاندان سلطنتی انگلیس که گفته ۲۵ نفر را در افغانستان به قتل رساند ، در ولایت هلمند تظاهرات کردند.

به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، دانشجویان حدود ۲۰ دانشکده یک دانشگاه در هلمند در جنوب افغانستان یکشنبه در این تظاهرات شرکت کردند.

«هَری» موسوم به «دوک ساسکس» پسر کوچک چارلز سوم، شاه کنونی انگلیس که چندی است از حلقه سلطنت خارج شده و به همراه زن آمریکایی خود با انجام مصاحبه و انتشار مستندهایی درتلاش برای ضربه زدن به وجهه خانواده سلطنتی انگلیس است، در کتاب خود تحت نام « Spare » که قرار است روزهای آینده انتشار یابد اعلام کرده که در جریان دومین دور حضور خود در جنگ افغانستان موجب قتل حداقل ۲۵ نفر شده است.

هری دو بار، بین سال های ۲۰۰۷تا ۲۰۰۸ میلادی بعنوان نیروی زمینی و پس از آن طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ بعنوان خلبان در بالگردهای تهاجمی «آپاچی» در جنگ افغانستان حضور یافت.

یک استاد دانشگاه افغانستانی که در تظاهرات یکشنبه در هلمند حضور داشت، گفت: بی‌رحمی هری، دوستان و هر کس دیگری در هلمند و سایر نقاط افغانستان غیرقابل قبول است. تاریخ باید این اقدامات را به خاطر بسپارد.

ملا عبدالله یک شهروند دیگر که چهار عضو خانواده‌اش را سال ۲۰۱۱ در جریان حملات انگلیس در هلمند از دست داد، اظهار کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که این فرد را محاکمه کند. ما باید غرامت دریافت کنیم.

هلمند محل تمرکز نیروهای انگلیسی در افغانستان بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار