روزانه 250 تن زباله در ساری جمع آوری می شود\

روزانه 250 تن زباله در ساری جمع آوری می شود

  • کد خبر: 2111102893
  • چاپ
  • انتشار: 18 دی 1401 - 14:29

معاون خدمات شهری شهرداری ساری از جمع‌آوری روزانه 230 تا 250 تن زباله در سطح شهر ساری خبر داد و گفت: شهروندان زمان‌بندی بیرون گذاشتن زباله را رعایت کنند.


به گزارش روز یک شنبه استناد نیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری با اشاره به اینکه روزانه به‌طور متوسط 230 تا 250 تن زباله از معابر و مخازن سطح شهر ساری جمع‌آوری و در مسیر 179 کیلومتری از ساری حمل می شود، گفت: این امر هزینه‌ای در حدود یک‌میلیون تومان به ازای هر تن زباله در روز و 91 میلیارد تومان در سال است که هزینه سنگینی را بر شهرداری و شهروندان تحمیل می‌کند.
وی افزود: با توجه به دغدغه اصلی مصطفی احمدی فولادی سرپرست شهردار ساری تا زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری از زباله‌سوز مرکز استان مذاکرات در وزارت کشور برای کاهش هزینه‌های دفن در استان هم‌جوار از سوی شهردار در حال پیگیری است.
حمیدی عدم رعایت زمان‌بندی مشخص‌شده برای بیرون گذاشتن زباله از سوی شهروندان را از مشکلات عمده بیان کرد و افزود: متأسفانه برخی از شهروندان به زمان‌بندی مشخص‌شده در خصوص ساعت بیرون گذاشتن زباله توجه نمی‌کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری ساری از شهروندان ساری خواست تا زباله‌های خود را از ساعت 17 الی 22 شب بیرون بگذارند تا نسبت به جمع‌آوری آن در این زمان از سوی نیروهای خدمات شهری اقدام شود تا در طول روز شاهد انباشت حجم زباله در گوشه و کنار خیابان نباشیم.

وی بر ضرورت تفکیک زباله از مبدأ تأکید کرد و آن را گامی مهم در مدیریت پسماند دانست و از شهروندان خواست تا در این زمینه به شهرداری کمک کنند.
حمیدی بابیان اینکه مردم از ریختن زباله در جوی‌ها خودداری کنند، گفت: ریختن زباله در معابر و آبراه‌ها موجب انسداد مسیر هدایت آب‌های سطحی شده و علاوه بر ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی و بوی نامطبوع و اغتشاش بصری در مواقع بارندگی، موجب آب‌گرفتگی معابر می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری ساری افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود با رعایت زمان‌بندی جمع‌آوری زباله نقش شهروندی خود را به‌درستی ایفا و خدمت‌گزاران در مدیریت شهری را برای ایجاد شهری پاکیزه و زیبا یاری کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار