رهبر چچن کمک های خارجی به اوکراین را نوعی پول‌شویی خواند\

رهبر چچن کمک های خارجی به اوکراین را نوعی پول‌شویی خواند

  • کد خبر: 2111102890
  • چاپ
  • انتشار: 18 دی 1401 - 09:32

رهبر منطقه چچن روسیه، کمک‌های خارجی به اوکراین را برنامه‌ای برای پول‌شویی خواند و گفت: تنها ۱۵ درصد این کمک‌ها به دست سربازان اوکراینی می‌رسد.

به گزارش روز یکشنبه استناد نیوز و به نقل از خبرگزاری تاس، رمضان قدیروف در این پیام تلگرامی افزود: برخی نگران کمک خارجی‌ها به اوکراین هستند. نگران نباشید. این یک طرح پول‌شویی کارآمد است.

وی ادامه داد: کمک‌ها و بسته‌های حمایتی غرب توسط خود مقام‌های غربی و همچنین اوکراینی‌ها به سرقت می‌رود و در بهترین حالت ۱۵ درصد کل کمک‌ها به سنگرها خواهد رسید.

قدیروف همچنین با اشاره تنش‌ و درگیری‌ها در نزدیکی مناطق الحاقی به روسیه از جمله دونستک تاکید کرد: در مورد این تنش‌ها نیز جای نگرانی وجود ندارد. مردم این مناطق پیوستن به ما [روسیه] را انتخاب کردند تا از آن‌ها در برابر اقدامات شوم اوکراینی‌ها و کشورهای عضو ناتو (سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی) محافظت کنیم.

روز جمعه ششم ژانویه ۲۰۲۳ (۱۶ دی ۱۴۰۱)، آمریکا اعلام کرد که یک بسته حمایتی جدید به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد. بنابر اعلام کاخ سفید این بسته به طور مستقیم از ذخایر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تامین می‌شود.

براین اساس، بسته حمایتی جدید آمریکایی‌ها،‌ خودروهای زرهی تهاجمی «بردلی» (Bradley)، هویتزرهای (howitzers) خودکششی، خودروهای مقاوم در برابر مین MRAP، موشک‌های دفاع هوایی و سایر سلاح‌ها و مهمات جنگی را شامل می‌شود.

قرار است آلمان نیز ۴۰ خودروی زرهی موسوم به «ماردر» (Marder) در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد. همچنین امانوئل مکرون رییس‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه و پس از گفت‌وگو با ولودمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود اعلام کرد که فرانسه خودروهای جنگی AMX-10 را به اوکراین می‌فرستد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار