برداشت نیشکر در قائمشهر/ پیش بنی تولید بیش از 170 تن شکر\
  • مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر؛

برداشت نیشکر در قائمشهر/ پیش بنی تولید بیش از 170 تن شکر

  • کد خبر: 2111102874
  • چاپ
  • انتشار: 13 دی 1401 - 10:32

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه برداشت نیشکر در سطح مزارع این شهرستان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از 170 تن شکر تولید شود.


خبرنگار: مونا معینی
به گزارش استناد نیوز، نیشکر یکی از محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان مازندران است که محصول آن به عنوان شکر قرمز طرفداران زیادی در طب سنتی دارد. نیشکر یا (لَلِه شیرین) سابقه تاریخی در روستای ریکنده قائمشهر دارد. از گیاه نیشکر دو محصول کف و شکر قرمز به دست می آید.
علی درویش نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه سطح زیرکشت نیشکر حدود 80 هکتار است، افزود: متوسط عملکرد این محصول در هکتار 2.5 تن است.
وی با اعلام اینکه زمان مناسب کاشت نیشکر از نیمه دوم مرداد تا اواخر مهرماه است، گفت: باید توجه داشت که کشت هایى که با تأخیر انجام شود، در سال بعد کاهش محصول خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر بیشترین سطح عملیات کاشت و برداشت نیشکر را در روستاهای ریکنده، سید ابوصالح، سیف کتی، گل افشان و واسکس اعلام کرد.
درویش نیا تعداد بهره برداران بخش نیشکر را 750 نفر اعلام کرد.
ذخیره سازی 30 هزار تن مرکبات در قائمشهر
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر در ادامه با بیان اینکه 190 واحد سورتینگ در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت که هر سورتینگ بطور متوسط، 2 هزار و 300 تن مرکبات سورت می کند.

وی با بیان اینکه سالانه 350 هزار تن مرکبات در این شهرستان تولید می شود، گفت: تاکنون 30 هزار تن مرکبات در انبارها و در واحدهای سورتینگ این شهرستان ذخیره سازی شده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار