درآمد بقاع متبرکه شهرستان قائمشهر 92 درصد افزایش یافت/ ثبت 8 وقف جدید\

درآمد بقاع متبرکه شهرستان قائمشهر 92 درصد افزایش یافت/ ثبت 8 وقف جدید

  • کد خبر: 2111102866
  • چاپ
  • انتشار: 11 دی 1401 - 10:48

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قائمشهر و سیمرغ، گفت: درآمد بقاع متبرکه شهرستان قائمشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 92 درصد افزایش یافت.

 

خبرنگار: مونا معینی 

علی فتحی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون درآمد بقاع متبرکه شهرستان 5 میلیارد ریال بوده است، افزود: نسبت به همین زمان در سال گذشته درآمد بقاع متبرکه این شهرستان 2 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.

ثبت 8 وقف جدید

وی از هشت وقف جدید انتفاعی و منفعتی در سطح این شهرستان ها خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قائمشهر و سیمرغ با بیان اینکه از این تعداد چهار وقف منفعتی بوده است، افزود: واقف خیراندیش مهرعلی پورقلی یک قطعه زمین به مساحت یکهزار و 37 متر در روستای چفته کلا را به نیت ایام سید الشهداء وقف کرده است.

وی با اشاره به ثبت دیگر وقف در سطح این شهرستان، گفت: واقف خیراندیش مرحومه ربابه یداللهی 300 متر زمین در روستای حاجیکلا را به نیت ایام فاطمیه حضرت زهرا (س) وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قائمشهر و سیمرغ سومین وقف جدید را در روستای کلاگر محله عنوان کرد و افزود: این زمین به مساحت 332 متر مربع با نیت عزاداری سید الشهداء در دهه اول و همچنین عزاداری امام رضا علیه السلام و امام حسن مجتبی (ع) توسط واقف خیراندیش موسی صادقی وقف شده است.

فتحی بیان کرد: موقوفه نورالله براری در منطقه چمازکتی یک قطعه زمین به مساحت 300 متر مربع وقف حرم امام رضا علیه السلام شده است.

وی در خصوص وقف های انتفاعی در سطح این شهرستان ها، گفت: واقف خیراندیش حاج ذبیح الله زمینی به مساحت 105 متر مربع در روستای چفته کلا را به نیت توسعه مسجد وقف کرده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قائمشهر و سیمرغ دیگر وقف را مربوط به کوی شهید بابایی اعلام کرد و افزود: این زمین به مساحت 240 متر با نیت ساخت حسینیه وقف شده است.

فتحی آخرین وقف را مربوط به واقف خیراندیش فریبرز سیر در روستای دیوکلا علیا اعلام کرد و گفت: این زمین هم به مساحت 271 متر به نیت توسعه مسجد وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال گذشته 2 مورد وقف جدید به ثبت رسیده بود، افزود: امسال در این مدت هشت وقف جدید به ثبت رسیده است که به نسبت مشابه سال گذشته با رشد 3  برابری مواجه شده ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار