400 تن برنج پرمحصول از کشاورزان مازندرانی خریداری شد\

400 تن برنج پرمحصول از کشاورزان مازندرانی خریداری شد

  • کد خبر: 2111102865
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1401 - 12:27

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ تن برنج پرمحصول ارقام ندا و شیرودی از برنجکاران استان خریداری شد و بازار برنج بهبود داشته است.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از مازندپاج، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کارگروه اقدام مشترک که باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، باید کالاهای اساسی و سیب و مرکبات مصرفی این ایام را تهیه کنیم‌.
وی ادامه داد: گوشت قرمز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان توزیع خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تنظیم بازار با قوت در استان عملیاتی خواهد شد تا بتواند میوه شب عید شهروندان را تامین کنیم.
عنایتی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در راستای ارزان سازی غذا اقدامات خوبی انجام دادیم، گفت: برنج، روغن، مرغ و سایر اقلام غذایی قیمتی پایین تر از قیمت مصوب دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ تن برنج پرمحصول ارقام ندا و شیرودی از برنجکاران استان خریداری شد و بازار برنج بهبود داشته است.
عنایتی خواستار خرید برنج های داخلی و ذخیره سازی این برنج‌ها بعنوان ذخیره استراتژیک استان و کشور شد.
سید محمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران در کارگروه اقدام مشترک گفت: بعد از برداشت برنج رکود برنج را در بازار داشتیم و در مازندران هیچگونه توزیع برنج خارجی صورت نگرفت و به همین دلیل اکنون قیمت برنج پرمحصول افزایش یافته و شاهد رونق قیمت برنج پرمحصول هستیم.
وی درباره فراوانی شکر در بازار گفت: مجوز برای توزیع شکر گرفته شد و با توجه به اینکه شکر به اندازه کافی در بازار موجود است، در حال حاضر نیازی به شکر تنظیم بازاری نیست.
جعفری افزود: گوشت قرمز منجمد از امروز با قیمت ۱۴۵ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان در استان توزیع خواهد شد و در اختیار هم استانی ها قرار خواهد گرفت.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار