معضلی بنام بیکاری بلای جان فارغ التحصیلان\
  • رئیس کمیسیون مجلس؛

معضلی بنام بیکاری بلای جان فارغ التحصیلان

  • کد خبر: 2111102854
  • چاپ
  • انتشار: 27 آذر 1401 - 17:40

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اعلام اینکه احداث بسیاری از دانشگاه‌ها نیاز جامعه نبوده است، گفت: ما با جذب دانشجو تا مقاطع دکترا سبب شدیم تعداد فارغ التحصیلان بیکار ما افزایش یابد.


به گزارش روز یک شنبه استناد نیوز و به نقل از صدا و سیما ، دکتر حسینعلی شهریاری در دومین همایش دانشگاه اخلاق محور در دانشگاه علوم پزشکی بابل با تقدیر از خدمات ارزنده جامعه پزشکی در تمام عرصه‌ها گفت: با تمام خدماتی که پزشکان ما از گذشته تا حال داشتند و دارند، اما در حوزه اخلاق آنچه در حد انتظار یک جامعه اسلامی است نیستند.
او با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات مورد نیاز در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد و این مغایر با اخلاق حرفه‌ای است که در این شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند پزشکان از اعتماد مردم سوء استفاده کنند و بیماران را به مطب خصوصی خود ارجاع دهند، گفت: اگه انصاف و اخلاق حاکم باشد برای جراحی مغز ۲۸۰ میلیون تومان از بیمار وصول نمی‌شود.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه احداث بسیاری از دانشگاه‌ها بدون نیاز در زمان دکتر حسن هاشمی با فشار نمایندگان مجلس شکل گرفت، یادآور شد: به جای استیضاح و طرح سوال از نمایندگان بحث شورای انقلاب فرهنگی و آمایش را عنوان کردم تا دانشگاهی بدون هماهنگی شورای انقلاب فرهنگی ایجاد نشود.
شهریاری ادامه داد: احداث بسیاری از دانشگاه‌ها نیاز جامعه نبوده است لذا ما با جذب دانشجو تا مقاطع دکترا سبب شدیم تعداد فارغ التحصیلان بیکار ما افزایش یابد.
او خاطرنشان کرد: در زمان ما دانشجویان امید به آینده داشتند و شغل آن‌ها آماده بود، ولی امروزه دانشجویان ما امیدی به آینده نداشته و این امر سبب شد تا پزشکان عمومی ما به خارج از کشور مهاجرت کنند، طی دو سال گذشته دولت و مجلس با مصوبات خود به پزشکان صدمه زده و زمینه خروج آن‌ها فراهم شد.

شهریاری افزود: شعار عدالت و مساواتی که بیان شده گرچه شعار خوبی است، اما باید توجه داشت که به هر حرفه‌ای در شان خود توجه و معیشت هر قشری تامین شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر شاهد حرف‌های رکیک از زبان دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه صنعتی شریف بودیم که نشانی از خلاء اخلاق است، افزود: جای بسی تاسف است که اساتید نیز در این اغتشاش با دانشجو همگام بودند.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره اینکه ما با مردم صادق نبودیم تصریح کرد: نمی‌شود در شهری برویم و ادعا کنیم بیکاری نیست، اما بیشترین مراجعات به نمایندگان را فارغ التحصیلان بیکار داشته باشند، در دنیای ارتباطات امروز پنهان کاری میسر نیست.
وی ادامه داد: چرا نمایندگان وعده‌ای می‌دهند که قادر به انجام آن نیستند، اختلاف طبقاتی در کشور افزایش یافته ومعضل جدیست.
نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این همایش با بیان اینکه عقل، علم و اخلاق مثلث طلایی یک جامعه هستند، گفت: این ویژگی سه گانه عامل رشد و سعادت بشر است و اگر بخواهیم بین دانشگاه و حوزه وحدت حاکم باشد باید به این سه رکن توجه کنیم
آیت‌الله محمدی لائینی افزود: متاسفانه این روز‌ها شنیده‌های بی‌سند در کشور بیداد می‌کند و رسانه‌های خارجی فقط در این اغتشاشات اخیر بیش از ۴۵ هزار دروغ بیان کردند.
ملاحظات اخلاقی در نظام آموزشی پژوهشی و اداری دانشگاه، هویت و مرجعیت دانشگاه در جامعه ایرانی عقلانیت، گفتگو و خشونت در دانشگاه از محور‌های این همایش بوده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار