آئین شب یلدا در مکان های تاریخی مازندران برپا می شود\

آئین شب یلدا در مکان های تاریخی مازندران برپا می شود

  • کد خبر: 2111102849
  • چاپ
  • انتشار: 27 آذر 1401 - 09:44

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: آیین شب یلدا با هدف توسعه گردشگری و جذب گردشگران فرهنگی در مکان‌های تاریخی مازندران برگزار می‌شود.


به گزارش روز یک شنبه استناد نیوز، صادق برزگر با بیان این مطلب، افزود: شب یلدا همچون سایر مراسم‌های آیینی ایران، سنتی زیبا و ابداعی بی نظیر است که نمادی دیگر از پیوند ایرانی با مظاهر قدرت پروردگار در طبیعت و فرصتی برای گردهم آیی، باهم بودن و تحکیم روابط خانوادگی، دوستی و شهروندی می‌باشد.
وی گفت:آیین شب یلدا با هدف توسعه گردشگری و جذب گردشگران فرهنگی در مکان‌های تاریخی مازندران برگزار می‌شود.
او با توجه به ثبت جهانی شب یلدا، گفت: مراحل و سیر تشکیل پرونده، چگونگی دفاع در شهر رباط مراکش و جریان‌سازی در جامعه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه یلدا به‌عنوان فرهنگ عمومی در جامعه است، افزود: با توجه به ثبت جهانی یلدا در سال جاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌ها برنامه‌های این شب با محوریت خانواده‌ها برگزار می‌شود.
برزگر تاکید کرد: ایران برای نخستین بار موفق به ثبت ۴ اثر چند ملیتی شد.
او مراسم باستانی "شب یلدا" یا "شب چله" را یکی از عوامل موثر در توسعه گردشگری دانست و گفت: مراسم شب یلدا به عنوان یک رخداد سالیانه باستانی با تمام جذابیت‌ها و زیبایی‌هایی که دارد می‌تواند همچون سایر آیین‌های سنتی و مذهبی، وسیله‌ای برای جذب گردشگران فرهنگی باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار