کشت قراردادی گندم در 26 هزار هکتار از اراضی مازندران/حمایت دولت از گندم کاران\
  • مدیر کل غله مازندران؛

کشت قراردادی گندم در 26 هزار هکتار از اراضی مازندران/حمایت دولت از گندم کاران

  • کد خبر: 2111102840
  • چاپ
  • انتشار: 23 آذر 1401 - 07:17

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه طرح قراردادی کشت گندم در راستای افزایش عملکرد تولید برای دومین سال متوالی در مازندران اجرا شد، گفت: 26 هزار هکتار از مزارع این استان به این امر اختصاص یافت.

 

به گزارش استناد نیوز، عباسعلی وفایی نژاد با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی کشت قراردادی گندم به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از گندم کاران در سیاست دولت قرار گرفته است، افزود: پیش بینی شده است تا 2 میلیون هکتار از زمین های کشت گندم در سطح کشور به این امر اختصاص یابد.

وی گفت: همچنین 26 هزار هکتار از مزارع استان مازندران به کشت قراردادی گندم اختصاص یافته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه مجری این طرح اداره کل غله است، افزود: برای این امر هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی از جمله جهاد کشاورزی، مراکز خدمات کشاورزی، بانک کشاورزی و سایر ارگان های متولی؛ صورت گرفته است.

وفایی نژاد  به فرآیند و چگونگی انعقاد قرارداد کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: کشاورزان استان با مراجعه به نشانی gtc.ir و از طریق نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید با ثبت اطلاعات و مشخصات خود از جمله کدملی و سطح زیرکشت نسبت به امضای قرارداد از طریق بستر همراه اول اقدام کنند.

وی در پایان از مزیت های این طرح را پرداخت 50 درصد از کود‌های فسفات و پتاس به کشاورزان، 20 درصد از تخفیف در زمان تحویل گندم اعلام کرد و گفت : همچنین دولت کرایه حمل محصول از مزارع تا مراکز، به ازای هر تن 100 هزار تومان را به کشاورز متقبل می کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار