\
  • شهردار قائمشهر؛

نوسازی ناوگان شهرداری ها نیازمند اعتبارات دولتی است

  • کد خبر: 2111102823
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1401 - 16:42

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه اغلب ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ها فرسوده است، گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری ها نیازمند اعتبارات دولتی است.

 

خبرنگار : مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، کاظم علیپور در همایش شهرداران استان مازندران که به میزبانی شهرستان بابلسر برگزار شد، افزود: امروزه شهرداری ها میراث دار عملکرد ضعیف دولت ها و شهرداری های ادوار گذشته هستند که منجر به افزایش نیرو در این ارگان شده است.

وی گفت: هم اکنون در شهرداری قائمشهر حدود 2 هزار نیرو مشغول به فعالیت هستند که ماهانه 30 میلیارد تومان حقوق جاری به آنان پرداخت می شود که این مبلغ با هزینه عمرانی به ماهی 38 میلیارد تومان هم می رسد.

شهردار قائمشهر با گله مندی از اعتبارات اندک دولتی، افزود : امسال اعتبار دولتی که برای شهرداری قائمشهر پیش بینی شده است با اعتبارات سال 80 برابری می کند .

علیپور با اعلام اینکه امروزه شهرداری ها با حمایت شورای شهر در تمامی مجالس، حوادث ها پای کار هستند، گفت: از تمام شهرداران که در مواقع اضطراری به خصوص بحران پای کار هستند، تقدیر و تشکر می کنم.

** اغلب ناوگان شهرداری ها فرسوده است

شهردار قائمشهر با بیان اینکه بخش اعظمی از ناوگان حمل و نقل شهرداری ها فرسوده و قدیمی است، ادامه داد: بخش اعظمی از هزینه های شهرداری، صرف نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل می شود.

وی با اعلام اینکه پیشنهاد می کنم تا از اعتبارات دولتی و به صورت مشارکتی برای نوسازی ناوگان های حمل و نقل شهرداری ها در نظر گرفته شود، گفت: چرا که این اقدام علاوه برآنکه از هزینه پرداخت اجاره ماشین به پیمانکار می کاهد، بلکه مبلغ به دست آمده را می توان صرف پروژه های عمرانی کرد.

علیپور هزینه اجاره ماشین آلات در این شهرداری را بین 800 میلیون تا یک میلیارد تومان اعلام کرد.

** پروژه های سرمایه گذاری نیمه کاره

شهردار قائمشهر در ادامه یکی دیگر از چالش های این نهاد را پروژه های سرمایه گذاری نیمه کاره اعلام کرد و افزود: با تخصیص اعتبارات لازم می توان نسبت به راه انداری پروژه های نیمه کاره اقدام کرد چرا که به سرانجام رساندن این طرح ها درآمد پایداری را برای شهرداری ها ایجاد می کند.

علیپور در پایان با اشاره به اینکه آسفالت معابر یکی از خواسته های شهروندان است، گفت: باتوجه به افزایش قیمت قیر می خواهیم تا شهرداری ها را به عنوان یک نهاد خدماتی عمومی در نظر بگیرند تا با کمترین هزینه در آسفالت بتوانیم بیشترین خدمت رسانی را به مردم ارائه دهیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار