۱۱۱ مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی در مازندران فعاليت مي کند\

۱۱۱ مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی در مازندران فعاليت مي کند

  • کد خبر: 2111102820
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1401 - 14:00

مدیرکل بهزیستی مازندران، گفت: ١١۱ مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی در استان مازندران فعالیت می کنند که به ۵۲۰۷ نفر از معلولین تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت سوم دسامبر روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت (۱۲-۱۸آذر ماه) ، گفت: بیش از۶۱ هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که از این تعداد ۲۶۱۹۳ نفر دارای معلولیت جسمی – حرکتی،  ۷۴۹۴ نفر دارای معلولیت بینایی، ۷۴۴۹ نفر دارای معلولیت شنوایی ، ۱۳۱۵۹ نفر دارای معلولیت ذهنی، ۶۶۳۸ نفر روانی مزمن و ۷۹۴ نفر دارای اختلال صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بهزیستی مازندران معلولیت جسمی – حرکتی بیشترین نوع معلولیت در استان محسوب می شود، افزود: بر اساس آمار در استان مازندران بیش از ۳۸ هزار  نفر از معلولان مرد می باشند که حدود  ۶۲ درصد معلولان تحت پوشش را تشکیل می دهند.

وی به اهداف سازمان بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: پیشگیری از معلولیت ها ، ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و توانپزشکی، توانمندسازی در حوزه مسکن، اشتغال و تحصیل و همچنین مناسب سازی اماکن و معابر عمومی از رویکردهای مهم سازمان بهزیستی در حوزه معلولیت ها می باشد.

دکتر بریمانی با اشاره به تاسیس مراکز توانبخشی غیردولتی با هدف گسترش و ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در جهت توانمندسازی آنان و کاهش تصدی گری دولت، خاطر نشان کرد : ١١۱ مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان اعم از مراکز روزانه آموزشی توانبخشی ، مراکز نگهداری و مراقبتی شبانه روزی، خانه های حمایتی ویژه سالمندان و بیماران روانی مزمن، خانه کوچک توانبخشی ویژه افراد دارای اختلال هوشی رشدی، مراکز ارائه خدمات توانبخشی در منزل به معلولان و سالمندان و مراکز مراقبت در منزل در مجموع بیش از ۵هزار نفر از معلولین تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف این سازمان را حضور مستقل و موثر توانخواهان در اجتماع دانست و گفت : توانمندسازی توانخواهان با فراهم کردن بستر لازم برای حضور فعال و موثر آنان در جامعه، میسر می شود که با توجه به این مسئله جلسات متعددی برای مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی برگزار شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲۴۶۶  نفر از توانخواهان سازمان بهزیستی در استان مازندران از کمک هزینه ایاب ذهاب معلولین مراکز با هدف تسهیل در تردد آنها، افزود : جهت بهره مندی معلولین از خدمات آموزشی ، توانبخشی ودرمانی نسبت به پرداخت  بخشی از هزینه های ایاب و ذهاب آنان اقدام می گردد که این امر امکان حضور مستمر ومنظم توانخواهان جهت برخورداری از خدمات آموزشی توانبخشی مراکز روزانه و تقویت انگیزه حضور توانخواهان در مرکز را فراهم می سازد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار