ذخیره گروه های خونی در مازندران رو به کاهش است\

ذخیره گروه های خونی در مازندران رو به کاهش است

  • کد خبر: 2111102779
  • چاپ
  • انتشار: 03 آذر 1401 - 11:15

سرپرست انتقال خون مازندران با توجه به فصل سرما، شیوع آنفلونزا و سرماخوردگی، کرونا و کاهش مراجعات برای اهدای خون نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را دائمی اعلام کرد و گفت: استان با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت و O منفی مواجه شده است.

به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز، دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی از مردم نیکوکار استان خواست در شرایط کنونی جامعه بیماران و نیازمندان به خون را تنها نگذارند و با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نیاز بیمارستان‌ها به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی و هموفیلی را رفع کنند.

او از هم استانی‌های نوعدوست خواست با همراه داشتن کارت ملی، به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و همانند گذشته در تامین خون بیماران استان انتقال خون مازندران را همراهی کنند.

دکتر محمدی فیروزجایی گفت: مراکز اهدای خون ساری، آمل و بابل در دو شیفت صبح و عصر و مابقی پایگاه‌ها در شیفت صبح فعال است.

سرپرست انتقال خون مازندران با بیان اینکه انتقال خون استان وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد، افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۱ پایگاه انتقال خون کاملا رعایت می‌شود و تمامی وسایل استریل و یکبار مصرف هستند و اهداکنندگان خون هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند. منبع صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار