اتحادیه اروپا صادرات کالا به روسیه را رد کرد\

اتحادیه اروپا صادرات کالا به روسیه را رد کرد

  • کد خبر: 2111102774
  • چاپ
  • انتشار: 02 آذر 1401 - 08:18

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعای صادرات کالا توسط این اتحادیه به روسیه از طریق ترکیه را رد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز و به نقل از آناتولی، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وزیر خارجه ترکیه داده‌هایی را به او ارائه کرده که نشان می‌دهد واردات ترکیه از اتحادیه اروپا افزایش قابل توجهی نداشته است.

وی سه‌شنبه شب ادعاهایی مبنی بر صادرات محصولات اتحادیه اروپا به روسیه تحت تحریم از طریق ترکیه را رد کرد.

بورل این سخنان را در پاسخ به سوالات نمایندگان اتحادیه اروپا در مجمع عمومی پارلمان اروپا که در استراسبورگ فرانسه برگزار شد، بیان کرد.

وی در پاسخ به سوال آنتونی کومین نماینده اسپانیایی پارلمان اروپا مبنی بر اینکه آیا ترکیه با فروش کالاهای اتحادیه اروپا به روسیه در دور زدن تحریم‌ها به آن کشور کمک کرده است و اتحادیه اروپا در این خصوص چه خواهد کرد، گفت: این موضوع را حدود دو هفته پیش با مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه در امارات مطرح کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: چاووش اوغلو اطلاعاتی در مورد واردات ترکیه از اتحادیه اروپا و صادرات این کشور به روسیه به من داد که نشان‌دهنده میزان قابل توجه صادرات ترکیه به روسیه است.

بورل تصریح کرد: با این حال افزایش قابل توجهی در واردات ترکیه از اتحادیه اروپا مشاهده نشده است.

وی افزود: بنابراین با توجه به آماری که به دست آوردم، به نظر نمی‌رسد نظریه‌ای مبنی بر ایجاد مثلث صادراتی اتحادیه اروپا به روسیه از طریق ترکیه وجود داشته باشد.

بورل با یادآوری اینکه ترکیه در تحریم روسیه با اتحادیه اروپا همسو نیست، گفت: ما دوست داریم ترکیه با ما همسو باشد زیرا در اتحادیه گمرکی است، اما من بر صحت آماری که چاووش اوغلو به من داد پافشاری می‌کنم.

ترکیه از آغاز جنگ، سیاست حمایت از اوکراین و در عین حال حفظ روابط با روسیه را برگزیده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار