کمبود برق در اروپا؛ از بروز مشکلات برای دانشگاههای آلمان تا خاموشی های طولانی در فرانسه\

کمبود برق در اروپا؛ از بروز مشکلات برای دانشگاههای آلمان تا خاموشی های طولانی در فرانسه

  • کد خبر: 2111102770
  • چاپ
  • انتشار: 01 آذر 1401 - 20:21

مشکلات مروبط به تامین انرژی در اروپا برخی قدرت های این قاره از جمله آلمان و فرانسه را با دشواری های زیادی روبرو کرده است به نحوی که پاریس از بروز خاموشی های طولانی و سراسری خبر داده و آلمان هم اعلام کرد که کمبود برق دانشگاههای این کشور را با مخاطره روبرو کرده است .


به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز و به نقل از آناتولی، شبکه برق فرانسه (RTE) نسبت به کمبود انرژی و خاموشی‌های گسترده در فصل زمستان هشدار داد و اعلام کرد که فرانسه ممکن است با بحران انرژی بی‌سابقه‌ای روبرو شود.
در گزارش منتشر شده این شبکه آمده است بحران انرژی، شرایط آب و هوایی و تاخیر در راه‌اندازی نیروگاه‌های هسته‌ای ممکن است مشکلاتی از جمله قطعی برق در زمستان را ایجاد کند.
اپراتور شبکه برق فرانسه اعلام کرد: ممکن است همه شهروندان فرانسوی ساعاتی از شبانه‌روز در خاموشی به سر برند ولی صرفه‌جویی می‌تواند تا 5درصد در جبران کمبود انرژی راهگشا باشد.
در کشور آلمان نیز مشکلات زیادی برای دانشگاه‌ها در تامین برق خود ایجاد کرده است.
دانشگاه کوبلنتس در ایالت راینلند آلمان، قصد دارد ساعات کلاس‌های خود از اوایل دسامبر تا ژانویه کاهش دهد. دولت آلمان از شهروندان این کشور خواسته است برای مقابله با کمبود برق صرفه‌جویی کنند.
سایر دانشگاه‌های آلمان نیز همین سیاست را در پیش گرفته‌اند. در ایالت تورینگن آلمان موسسات عالی قصد دارند کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه خود را تعطیل کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار