حسن فلاح؛ از منابع تامین اجتماعی باید صیانت شود / تامین اجتماعی مازندران در مدار قانون حرکت می کند\

حسن فلاح؛ از منابع تامین اجتماعی باید صیانت شود / تامین اجتماعی مازندران در مدار قانون حرکت می کند

  • کد خبر: 2111102766
  • چاپ
  • انتشار: 27 آبان 1401 - 14:04

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اهمیت صیانت از منابع سازمان تامین اجتماعی در کشور، در نحوه صدور آرا قانون را برای این سازمان فصل الخطاب دانست.

به گزارش استناد نیوز، حسن فلاح در آغاز نشست آموزشی تخصصی مشترک ادارات کل تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور قضات عالی دیوان عدالت اداری در شهرستان بابلسر برگزار شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی که بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد، یک سازمان عمومی غیر دولتی می باشد که بیشتریم منابع درآمدی آن از محل وصول حق بیمه بوده و متکی به منابع دولتی نمی باشد.
وی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی بر اساس منابع و مصارف اداره می شود، افزود: تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است و سرمایه سازمان متعلق به نسل های متوالی است که در این صندوق سرمایه گذاری نموده اند، لذا صیانت از این منابع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران، ادمه داد: آرمان سازمان تامین اجتماعی دستیابی به یک سازمان امانت دار، پاسخگو و دانش مدار در راستای اعتلای کرامت انسانی است و ماموریت اصلی آن ارائه حمایت های مختلف مندرج در قانون به جامعه هدف می باشد.


این مقام مسئول با اشاره به اهمیت وصول حق بیمه در حفظ توانایی سازمان بخ منظور ارائه انواع تعهدات کوتاه و بلند مدت به جامعه هدف، تصریح کرد: بالغ بر 70 درصد مصارف سازمان در حوزه تعهدات بلند مدت است که هرگونه خلل در کارکرد درست این صندوق مخاطرات اجتماعی را به همراه خواهد داشت که در کشورها و جوامع دیگر نمونه های آن را دیده ایم.
حسن فلاح نشست مشترک بین ادارات کل تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را که با حضور موثر قضات دیوان عدالت اداری برگزار شده است را بسیار کاربردی عنوان کرد و ادامه داد: از اهداف مهم این جلسه آموزشی تخصصی تعمیق تعاملات و وحدت رویه میان طرفین در نحوه صدور آرا و اجرای قوانین مربوطه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای سازمان تامین اجتماعی قانون فصل الخطاب است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی بر مدار قانون حرکت می کند و هرگز در وصول حق بیمه و انجام تعهدات خود به دنبال تضییع حقوق مردم نبوده است، در چنین نشست های آموزشی می توان در خصوص معدود تناقض هایی که در آرای اداره کل تامین اجتماعی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مازندران و آرای دیوان عدالت اداری به وجود می آید به جمع بندی و وحدت نظر رسید.


گفتنی است این نشست آموزشی تخصصی با حضور کریمی، دادستان مرکز استان مازندران، حسن فلاح، مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، قضات دیوان عدالت اداری و مسئولینی از ستاد سازمان تامین اجتماعی و روسای شعب و ادارات در بابلسر برگزار شد.

همایش تامین اجتماعی استان مازندران



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار